Volvo-teszt: az érzékek limuzinja
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
© Volvo |
Méreten aluli zászlóshajó
© hvg.hu |
Friss, kényelmes, funkcionális
© Volvo |
Tesztautómban integrált, középső kartámaszból kihajtható gyerekülés volt, amely a fiam szerint kényelmes. Az biztos, hogy a gyerekek élvezik, mert középen ülhetnek, semmi sem zavarja kilátásukat. A Volvo belterét allergiamentes anyagokból rakják össze, ez érződik az illatán is, friss és természetes.
Az autó belseje fantasztikusan kényelmes. A Summum felszereltségen felül hatsebességes automatikus váltó (540 ezer), napfénytető (230 ezer), sebességfüggő szervókormány (60 ezer), aktív bi-xenon (80 ezer) kanyarkövető fényszórók, elektromosan állítható és szellőztethető vezető- és utasülés (120 ezer), fűthető hátsó ülések (85 ezer), integrált gyermekülés (75 ezer), elektromos gyermekzár, útinformációs- és navigációs rendszer (595 ezer), nagy szilárdságú ragasztott és vízlepergető oldalüvegek (100 ezer), prémium audiorendszer hatlemezes cd-játszóval (450 ezer), Bluetooth telefonelőkészítés (90 ezer), szellőztetett fekete bőrkárpit volt tesztautómban. Ezekkel magyarázható a 14,895 milliós ár.
© hvg.hu |
© Volvo |
A navigációs rendszer a kormány hátsó oldalán található joystickel kezelhető, de akinek ez bonyolult, az távirányítóval is babrálhat, igaz, szigorúan csak álló helyzetben. Bár a prémium Volvók fél éve kínálják a hazai navigációt, kipróbálni nem tudtam, mert tesztautómat a svédek rakták össze, így kimaradt ez a régió. Az S80-as egyébként a többi Volvóhoz hasonlóan magyarul kommunikál, a fedélzeti számítógép és a hifi menüje is magyar.
© hvg.hu |
Autópályán igazi király, ilyenkor nem tűnik hangosnak, csak izmosnak. A százas tempó eléréshez 9 másodpercre van szükségünk. Ha elkapja a fonalat, akkor megy mint a bika, sokszor azt hittem a V8-as motor dübörög benne. A váltó egy kis késéssel dolgozik, ez sokszor zavaró lehet. Futóműve kitűnő, alkalmazkodik az útviszonyokhoz. A biztonság ebben a Volvóban is természetesen maximális. Légzsákok és passzív biztonsági rendszerek tömkelege vigyáz az épségünkre.
Az autó praktikumát nem családokhoz, hanem üzletemberekhez igazították, így sok tárolórekeszt, fiókot nem találunk benne. Egyedül a multifunkciós könyöktámasz és a kesztyűtartó jelenthet alternatívát. A csomagtartónk ugyanakkor hatalmas. Este, ha a csomagtartó nyitva van, a szép formájú hátsó lámpák automatikusan felkapcsolódnak.
Műszaki adatok
Volvo S80 D5 Summum | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2400 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 185 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 400 Nm 2000-2750 fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2835 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4851/1861/1490 |
Csomagtér | 480 liter |
Saját tömeg (kg) | 1645 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 225 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Vegyes | 7,3 |
Tesztfogyasztás | 9,7 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 193 |
ÁRA | Az autó listaára 12,17 millió forint, a tesztelt autó ára 14,895 millió forint |