2009. december. 10. 20:40 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. december. 10. 13:46 Autó

Volvo C30 teszt: vámpírdiéta

Régi arccal vehettem birtokba a legkisebb Volvót, így nem tudtam beleszeretni, igaz, ki sem szerettem az egyhetes próba során belőle. Metroszexuálisok, szinglik, státuszukat fitogtatók, fiatal, jómódú párok ideális autója, azoké, akik szerelemben élnek, és első vágyra vásárolnak.

Aki kedveli a Volvót, nem csalódik a C30-ban, szinte minden svéd báj adott hozzá, csak a praktikum az, ami nem a megszokott családi jellegű. A C30 valójában egy fél V50, annak az áráért, fél az egyben.

Tévedünk, ha az autó árából indulunk ki. Valóban nagyon drága a C30, főleg a 7,5 milliót kóstáló tesztautó (főbb extrák: fűthető első ülések – 85 ezer forint; fényszóró törlő-mosóberendezés – 70 ezer forint; xenon fényszórók – 190 ezer forint; high performance audiorendszer – 135 ezer forint; tolatóradar – 100 ezer forint; telefonelőkészítés Bluetooth kapcsolattal – 90 ezer forint; kemény csomagtér-roló – 35 ezer forint).
Ezt az autót szerelemből veszik, akinek van rá pénze, nem dobja ki az ablakon. A C30 értékálló, megbízható, biztonságos, DRIVe változatban szupertakarékos, szép, izgalmas és jó autó. Legközelebbi versenytársa a Mini, igaz annak sportosságával nem veszi fel a versenyt, takarékosságával, minőségével azonban túltesz azon.

© Autómenedzser
A dízel hangja traktoros, a váltó akadozva találja meg a helyét, a kézifék karja inkább akadály, fokozza az autó szűkösségét. Könyökben éreztem kevésnek a helykínálatot, hátra beszállni szenvedés, női vezető mögött talán elférnék, két kisebb gyerek jól elvan. A biztonsági öv sínen fut, mégis akadályozza a hátulról kievickelőt. Ha nem figyelünk oda, óriási esés, valóságos kizuhanás is lehet az utazás vége. Kandi kamerások figyelem!

A kormány pontos, bár a kerék túl nagy egy ilyen kisautóba. A Bluetooth pompásan kapcsolódik, magyarul kommunikál az autó a vezetővel. Kezdetleges grafikával jelzi a váltás szükségességét a fedélzeti számítógép, ha figyelünk, nem maradunk le róla.

© Autómenedzser
Az 1,6-os, 110 lovas motor ereje elegendő a C30-as dinamikus mozgatására, ha valaki dízelben gondolkodik, a start-stopos változatot vegye, hatliteres átlagfogyasztása garantált még városban is. Nálunk az autó még ennél is kedvezőbben fogyasztott, az ötszáz kilométeres vegyes használat során 5 literes gázolaj-fogyasztást mértünk száz kilométerenként. A motorleállítás zordabb körülményekhez volt igazítva, mint a kényesebb, korábban vezetett Audi A4 TDI e változatban. Fűtés, ülésfűtés és jégmentesítés együttes használata mellett is lekapcsolt piros lámpánál. A különleges alufelnikre húzott nyári gumival még kevesebbet fogyaszt az autó. Tempomattal száznál 1950-et forog a motor, 4,4 liter a pillanatnyi átlagfogyasztás.

Futóműve feszes, de rossz úton sem bántó, arra figyelnünk kell, hogy a takarékosság fokozása érdekében leültették a kocsit, így a magas padkák komoly ellenségei. Kanyarokban, nagyobb sebességnél is stabil az autó, száguldozni mégsem fogunk vele, a nagypapás vezetési stílus billogként világít a homlokunkon. Csajozás kizárva, hacsak nem Twillight-rajongó az illető. Ők viszont buknak az autóra (amint azt a galériában mellékelt fotó is bizonyítja).

A kemény kalaptartó az autó leggyengébb pontja, szerencsére csak opció. Azoknak ajánlott, akik csak sminkkészlettel utaznak. Az amúgy is minimalista méretű csomagtartót megalázóan használhatatlanná teszi, bár kétségkívül jól néz ki. Mindennapokra alkalmatlan.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

Hirdetés
Címkék