Skoda Octavia teszt: cégautónak való
Puritán, cégautónak szánt, ráncfelvarrott Skoda Octaviát teszteltünk. Az 1,4 literes turbómotorral élvezetes vele a munka.
Amint az a hamarosan megjelenő HVG Cégautó 2009 különszámból kiderül, a Skoda Octavia az egyik legnépszerűbb cégautó Magyarországon, különösen juttatásautóként kedvelik a cégek és a munkavállalók. Korábban több változatát (kombi, RS, Scout) is teszteltük, ezúttal a superbesített Octaviát vittük el egy körre.
Bár ez nehezen felismerhető, az új Octavia kialakításakor acél karosszériaelmeit is átdolgozták. A 19 függőleges lamellával megformált hűtőrács mellett – amelyet új tervezésű, krómozott keret szegélyez – az átszabott első sárvédők hozzájárulnak az Octavia dinamikusan karcsú benyomást keltő képéhez. A karosszéria nagyobb és meghatározóbb nyílásokkal szolgál az új fényszórók számára, amelyek extrafelszerelésként xenon-világítóegységekkel és a kanyarvilágítási rendszer speciális forgatómoduljaival is felszerelhetők. Tesztautónkban ez utóbbit tehettük próbára.
© Autómenedzser |
A megújult Octavia motorpalettáján öt benzines és három dízel erőforrás sorakozik, egyikük első ízben szerepel a választékban. Az 1,4 TSI teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomaték-maximumát pedig az 1500 és 4000 percenkénti fordulatszám közötti tartományon folyamatosan rendelkezésre álló 200 newtonméternél éri el. Ez az erőforrás 203 kilométer/óra csúcssebességet kölcsönöz az Octavia számára, s álló helyzetből 9,7 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra tempóra. Háromezres fordulatszám környékén tartva igazán élvezetes vezetni.
© Autómenedzser |
A műszerfalat könnyen leolvasható fehér számaival a Superbből ismerős kombinált műszeregység uralja. A két körműszer – a sebesség- és a fordulatszámmérő – között elhelyezkedő multifunkciós kijelzőn a fedélzeti számítógép információi jelennek meg. A 2-DIN-méretű, integrált MP3-olvasó CD-lejátszóval szerelt „Swing” zenelejátszó AUX-kimenettel is rendelkezik, amelynek dugóaljzatát az állítható könyöktámla rekeszében találjuk.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Az aktív biztonság szolgálatában a legújabb generációs blokkolásgátlót (ABS) építették be, hat légzsák és ESP szolgálja az utasok bztonságát a második felszereltségi szinttől. A fejtámlákat új, még hatékonyabb védelmi rendszerként az ostorcsapás jellegű mozgások okozta sérülések megelőzése szempontjából optimalizált (Whiplash Optimierte Kopfstützen; WOKS) konstrukció váltotta fel. A tolvajoknak rossz hír, hogy az Octaviát a Superbével megegyező indításgátlóval szereték fel.
B. Cs.
Műszaki adatok
Skoda Octavia 1,4 TSI | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1390 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 122 lóerő 5000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 200 Nm 1500-4000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2578 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4569/1769/1462 |
Csomagtér | 560 liter |
Saját tömeg (kg) | 1290 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 203 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 9,7 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 8,8 |
Országúti | 5,3 |
Vegyes | 6,6 |
Tesztfogyasztás | 7,6 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 154 |
ÁRA | Az autó alapára 5,035 millió Ft. |