2008. augusztus. 05. 20:22 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 05. 16:27 Autó

Megéri a gázos Fabia?

A Skoda egyre több dual modellt kínál, az Octavia régi és új típusa, a Roomster és a Praktik mellett az új Fabia is kérhető gázos hajtással. Vajon megéri?

© Autómenedzser
Néhány hete arról számoltunk be, mennyire gazdaságos és olcsó az autózás, ha régi típusú, gyárilag gázos Octaviával közlekedünk. Akkori számításaink szerint a dual változat 300 ezer forintos felára már 30-35 ezer kilométer körül megtérült. Vajon a kisebb Fabiában is megéri az átalakítás?

Tesztünk során egy 1,4 literes kombi hibridet (gáz+benzin) próbáltunk ki. Főként városban használtam az autót, de 250 kilométer erejéig országútra és autópályára is kimerészkedtünk. Nem is akármilyen tempóban. Folyton sietős volt az utam, ezért rendesen nyomtam a gázpedált, bevallom, sokszor tövig. Természetesen végig gázzal közlekedtem, az LPG gyengébb hatásfokát nem éreztem, autópályán 140-150 kilométeres óránkénti tempót is tartotta a kis kombi (ha gyorsabb kocsi tűnt fel mögöttem, persze gyorsan lehúzódtam), városban pedig nagy gázzal mindig a gyorsabb sávban találtam magam. Ezért is kissé csalóka az 500 kilométeres tesztút során mért 9 literes átlagfogyasztás. Főleg, hogy a korábbi gázos tesztben 8 litert evett a jóval nagyobb Octavia Tour.

© Autómenedzser


A Fabia még így is megéri gázzal (ha csak az üzemeltetést nézzük, a dízelnél is jobban), igaz, számításaink szerint 58-60 ezer kilométer után térül meg a dual rendszer 248 ezer forintos felára (300 forintos benzinárral és 186 forintos folyékony gázárral számolva). Átlagembernek ez két év, de egy taxisnak, futárnak vagy üzletkötőnek akár egy fél év alatt is megtérül. Ráadásul környezetkímélőbben autózik. A garancia ezúttal is három év. Sokan azért félnek mégis a gázostól, mert úgy érzik, már egyszer be lettek csapva, amikor beindult a dízeldivat, és a korábbi félárról 10 százalékkal drágább lett a gázolaj, mint a benzin.

© Autómenedzser

© Autómenedzser
A gázkapcsoló és töltöttség-kijelző ezúttal jó helyre került, az Octaviában a kormány alatt balra találtuk, itt a műszerfal közepén, ergonomikusan helyezték el a klíma kapcsolói mellé.

Korábban több Fabia-tesztet is olvashattak a hvg.hu-n, jól ismert tulajdonságai közül ezúttal a kombi hatalmas csomagterét emelném ki. Sikerült fullra megpakolni, padlótól a tetőig, csurranásig. Két gyerek teljes tábori cucca befért, hangszerekkel, sátrakkal, hálózsákokkal, pecabotokkal, labdákkal és még a gyerekeket sem kellett otthagyni.

© Autómenedzser


B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)


Skoda Fabia Combi 1,4 16V Dual
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1390
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő86 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 132 Nm 3800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2462
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4239/1642/1498
Csomagtér480-1460 liter
Saját tömeg (kg) kb. 1100
MENETTELJESÍTMÉNYEK (benzinnel)
Végsebesség (km/h) 175
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)13,2
FOGYASZTÁS (l/100 km) (benzinnel)
Városi 8,7
Országúti 5,6
Vegyes6,6
Tesztfogyasztás (gázzal)9
CO2 kibocsátás (g/km) (benzinnel) 156
ÁRA A tesztelt autó ára Ambiante felszereltséggel 
3,751 millió FT






Hirdetés