© hvg.hu |
Ha bővebben szeretném boncolgatni ezt az autót, kiderül, hogy több érv szól mellette, mint ellene. A normál Octavia sem egy csúnya darab, Európa-szerte az egyik legkeresettebb alsó-középkategóriás, az év első három hónapjában 53 ezer példány talált gazdára. Az RS a kötelező feliratokon kívül piros féknyergeket kapott, hátsó szárnya a Mitsubishi Evóval kel versenyre, hosszan leengedett első és hátsó kötényei és 18 hüvelykes dizájnos macsós alukerekei sportos lendületet sugallnak. A 170 lovas PD TDI távol áll egy versenymotortól, ám az Octavia RS dízel ennek ellenére izgalmasan vezethető autó. Hiányzik belőle a kirobbanó erő, 30 lóval gyengébb, mint benzines társa, ám nyomatékban sokkal jobb, 350 Nm-es. Igaz, párbajozni nem lehet vele és hangban is elmarad a TFSI-től. Végsebessége csak 225 kilométer/óra, ám az élmény hibátlan, és a fogyasztása eszméletlenül alacsony. A gyári sajtóközlemény 5,7 literes átlagfogyasztásról számol be, a fedélzeti számítógép országúton valóban ennyit mutatott, de a hétszáz kilométeres átlagban mért 8 liter is bámulatos városi forgalomban egy ekkora autótól.
Született cégautó
© hvg.hu |
Milyen legyen az ideális cégautó? Gyors és könnyen vezethető, takarékos és dízel, praktikus és nagy csomagterű, azt hiszem ismét az Octavia RS dízelhez jutunk el. Cégautónak való, olyan vezetőknek, középvezetőknek, akik nem akarnak nagyon felvágni, de van ízlésük, adnak a minőségre, takarékosak, de nem vetik meg a sportos futamokat sem. A családi vonal azért necces, mert három gyerekülés a bőr-szövet kombinációjú sportülések kialakítása miatt nehezen fért el. Csomagterének hátránya, hogy magasra kell nyúlni ajtaja lecsukásakor, alacsonyabb hölgyek, mindig rászorulnak majd egy segítő kézre, kitűnő alkalom ismerkedésre.
A beltér ergonomikus, az RS kényeztet, elektromos ablakok, tükrök, fűthető első sportülések, hatlemezes cédétár, mp3-lejátszással, automatikus xenon-fény, esőszenzoros ablaktörlő. A kilátás elfogadható, bár a visszapillantó tükrök lehetnének nagyobbak is. A hátralátást a nagy szárny és a nagyon csapott hátsó ablak zavarja, igaz ezért kárpótol minket a hatalmas csomagtér.
A cikk folytatásához kattintson ide: