Skoda Octavia RS - Kellene a rendőrnek is
Azt mindannyian tudjuk, hogy a Skoda Octavia kategóriája egyik legvonzóbb ajánlata. Kombiban szinte verhetetlen, azonban sportkocsiként is megállja a helyét. Faggattuk a legerősebb Skodát.
© hvg.hu |
A 200 paci ereje sportos, gyors, de ugyanakkor kellemes autózást tesz lehetővé. Kombival így még nem száguldoztam, mint az RS-sel. El is kaptak a rendőrök, igaz, csak azért állítottak meg, hogy megkérdezzék: kombiban is van RS? A rendőröket különösen érzékenyen érinti a téma, hisz nekik van Octavia kombijuk, van RS-sük is csak ugye, nem egyben. Nekem meg volt.
Ha én ügyvezető lennék, a kecske és a káposzta kérdés megoldásaként könnyen lehet, hogy ilyen cégautót választanék. Nem annyira hivalkodó, hisz Skoda, megbízható, brutál izmos (de ez ránézésre nem derül ki), a család is befér, bevásárolni, utazni is lehet vele, sőt még 240 környékén élvezkedni is.
Sportkocsi nagycsaládosoknak
© Skoda |
Elég jól fel van szerelve a kicsike: tempomat, eső-, guminyomás - és fényérzékelő automatika, kísérőfény, tolatóradar, kétzónás digitális klíma, hatlemezes CD-tár, ablakok, tükrök elektromosak. A jó kilátást xenon-fényszórók és ködlámpák segítik.
© hvg.hu |
Hibaként csak a visszapillantók szűkösségét és a korlátozott hátralátást említeném, de parkolóradarral (képben és hangban) ez sem tétel. Ez az autó mindenre fel van készülve. Egyetlen komolyabb kifogás az autó biztonsági rendszerét érheti, a nyolc légzsák dacára csak a vezető biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztet hang- és képi jelzés.
© hvg.hu |
© hvg.hu |
A fék nem teketóriázik, harapós, határozott. Futóműve parádés, sportos és az úthibákat sem érzi. A 18 hüvelykes peres kerekek és az első-hátsó kötények ellenére az autó alja elég magasan van ahhoz, hogy ne féljünk attól, hogy odaverjük.
Dugóban nagyon fárasztó vele a haladás, bár jó benne a zene (a Skoda Auto Audience valódi hifi minőségben szól, tucatnyi hangszóróval sugároz), de hely kell, hogy meglóduljon. Kár vele pöfékelni a városban, annál is inkább mert szereti a gyomrát, 200 lóerő ide, 200 lóerő oda, a 12,7 litert bezabálta száz kilométerenként.
Skoda Octavia RS Combi MOTOR Hengerűrtartalom (cm3) 1986 Környezetvédelmi besorolás EURO 4 Max. teljesítmény lóerő 200 lóerő 5100-6000-es fordulaton Max. nyomaték: Nm 280 Nm 1800-5000-es fordulaton MÉRETEK Tengelytáv (mm) 2577 Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4579/1769/1451 Csomagtér 580-1620 liter Saját tömeg (kg) 1415 MENETTELJESÍTMÉNYEK Végsebesség (km/h) 238 Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 7,5 FOGYASZTÁS (l/100 km) Városi 10,9 Országúti 6-6,2 Vegyes 7,8-7,9 Tesztfogyasztás 12,7 CO2 kibocsátás (g/Km) 187-190 ÁRA Az autó alapára 7,0752 millió Ft.