Skoda-teszt: magyar utakra való
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.
© hvg.hu |
Bár kisebbnek tűnik, mint az elődje, hosszabb és sokkal magasabb (47 milliméteres a növekedés). Egy parkoló Corolla mellé állva szinte egy kategóriának tűnt a két autó. A felszereltség mellett a belső kihasználhatósága és a külső méretei alapján is bekopogott az alsó-középkategória küszöbén a Fabia. Bicskakulcsa pont olyan, mint nagyobb testvéréé. A hosszúságában mérhető 22 milliméteres növekedés az első lökhárító gyalogosvédelmet szolgáló kialakításából, valamint a hátsó lökhárítón végzett módosításokból adódik. A magasság bővülése mindenekelőtt a térkínálat előnyére válik, az autó különösen hátul kínál jóval kényelmesebb helyet. A vezető és az első utas 30 milliméterrel magasabban ül, mint az előző Fabiában, kedvezőbb kilátással a kormánykerék felett, egyben jóval kényelmesebb be- és kiszállási lehetőséggel.
© hvg.hu |
Az egynégyes 16 szelepes motor nagyon nem megy, padlógáz nélkül nem haladunk, előzést csak körültekintően vállalhatunk be, akkor is örülhetünk, ha 100-110-re felgyorsulunk. Lendületből kell autózni, csodákat ettől a 86 pacis motortól ne várjunk, városban elmegy, de hosszabb távon csak ráérős, nyugodt emberek vállalják be.
A sportos vezetést felejtsük el, a padlót szinte kinyomva is alig gyorsultunk. Néhány erőltetett próbálkozás után rájöttem, hogyan kell vezetni: nyugodtan és visszafogottam. Így átöblítve az agyamat teljesen megváltozott a kép, a Fabia egy élvezetes, pörgethető városi autó, amely a kedvességet apácákat megszégyenítő takarékossággal hálálja meg. A megtett 400 kilométer során vegyes használatban beérte 5,5 liter benzinnel száz kilométerenként.
További részletekért, az autó áráért és műszaki adataiért kattintson ide: