2009. április. 06. 21:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. április. 06. 21:57 Autó

BMW 330d Touring xDrive teszt: örömkombi tökös legényeknek

Tavasz van, tűz a nap, megérdemlem, hogy kicsit kirúgjak a hámból. Végre arra használok egy BMW-t, amire a tervező szánták. Megyek vele, mint az állat.

Nem ez volt az első hármas a praxisomban, de eddig ez tetszett a legjobban, még a bivalyerős 335d-n is túltesz. Kombiban dögös a hármas, fehérben ellenállhatatlan. Szinte fájt, ahogy a közönség vizslatta, főként a fiatalok és a lányok olvadtak el a láttán. Az új lámpák és a domborodó motortető, az M-optika idomai valamint az összkerékhajtás teszik különlegessé.

Vezettem mindhárom középkategóriás prémiumkombit, az Audi A4-es a technikai fölényével és eleganciájával, a Mercedes C kombi a kényelmével kápráztatott el, a BMW azonban a vezetés élményével ajándékozott meg újra és újra.

© Autómenedzser
A vaskos (alig értem át a kezemmel), puha kormány védjegye az M sportcsomagnak, a küszöbszélesítés vagy a sportos lökhárítók, az ültetés mit sem érne nélküle. A kormánynak nemcsak a fogása felejthetetlen, de a szervója is fokozza az élményeket. Nagyon közvetlen, így izmozni kell alacsony sebességnél, például parkolás közben. Ha megragadjuk, villámként csap belénk egy másik világ ígérete, ahol csak autópályák és hegyi szerpentinek vannak, harmatos, virágillatú a reggel és nincs más dolgunk, csak száguldani.

© Autómenedzser
Ilyen erős összeállításban nincs is más értelme a hármas BMW-nek, hathengeres dízelt csak az ínyencek választanak. Megspékelve az xDrive összkerékhajtással szinte biztosra mehetünk: uraljuk az erőt, közben pedig nem kell félnünk, hogy veszélybe kerülünk. Ez ugyanakkor azt is jelenti, veszélyesen vezetünk. Száraz úton is hatásos az xDrive, hatvanas kanyarokat kilencvennel abszolválhatunk, de igazán fontos azoknak lehet, akiknek télen elegük van a hátsókerekesek csúszkálásából. Furcsa, de van lejtmenetasszisztens is az autóban, terepre biztos nem megyünk vele, még a padkákat is félve figyeljük.

© Autómenedzser
A gyönyörűség alaphangon is nagyon drága, 13 és fél millió forint alatt szóba sem állnak velünk a kereskedők, a tesztautómba pedig még legalább 5 és félmilliónyi extrát zsúfoltak be, így lassan néhány mérettel nagyobb kocsit is bevállalhatnánk.

Panoráma üvegteteje duplán bukó, így a teljes utastér gyorsan kiszellőztethető, de az ablak természetesen hátra is tolható (felára 460 ezer forint). Az M sportcsomag 15 milliméterrel leültetett és felkeményített futóműve tuninggal együtt 1,12 millió forintba kerül, 600 ezret fizethetünk az automatikus váltóért, 215 ezer forint az első és hátsó parkolóradar, 360 ezer forint a távolságtartó tempomat, 200 ezer a bi-xenon lámpa, 123 ezer a kanyarvilágítás, plusz 40 ezer a távolságifény-asszisztens (ha nem érzékel lakott területet vagy forgalmat, automatikusan felkapcsolja a távolsági fényt), 790 ezer a navigáció, 325 ezer a Logic 7 hifi és még sorolhatnánk, mitől döglik a légy.

© Autómenedzser
Az extrák mellett az élményt kell megfizetnünk, sportkocsikat idéz és aláz az a vehemencia, ahogy a hármas kombi lecsap. Ha kell, kormányról kapcsolunk vissza, ha kell, a váltót tesszük sportállásba. Ilyenkor a motor felbőg, a tehetetlenségi erő beleprésel a sportülésbe, az eszünk már nincs a helyén, csak száguldunk és félünk. Az utazósebességről inkább nem nyilatkozom, nem a mi 130 kilométer/órás sebességben maximált útjainkra teremtették. Az első nagyobb gázfröccsnél már elhagyja a százas rovátkát a mutató, innen már a kétszáz sincs messze.
Takarékosan is lehet vezetni (Oldaltörés)

A hathengeres dízelmotor 245 lóereje ellenére takarékos üzemben is hajtható, 8 literes átlagfogyasztás normális vezetéssel könnyedén tartható. Nekem nem sikerült, de meg sem próbáltam, nagy lángon égettem a gázolajat. Az 550 kilométeres vegyes, erőltetett tesztelés során így sem léptem át a tízliteres átlagot, az összkerékhajtású, 1,8 tonnás, automatikus váltóval szerelt sportkombi 9,8 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként főként városban használva.

© Autómenedzser
Nem csomagtérkirály, de mivel dönteni lehet az üléseket, jól variálható, a szedánnál sokkal családiasabb. Van a csomagtartóban 12 voltos csatlakozó, rögzítőháló, rekesz a pótkerék helyén (defekttűrőek az abroncsok). Sok a hasznos tároló, mindenkinek jut pohártartó. A könyöklőnk telefon-előkészítést rejt, itt találunk AUX- és USB-csatlakozót. Van még egy másik USB-csatoló is a kesztyűtartóban. Ezen keresztül tudjuk feltölteni és elmenteni a kedvenc zenéinket, amire 12 gigányi szabad kapacitású merevlemez áll a rendelkezésünkre. A térhatású Harman/Kardon Logic 7 hangrendszert érdemes kipróbálni, nagyon szépen szól. Olyan hangerőre lehet feltornászni, hogy egyszer kinyílt a csomagtérajtó menet közben a dübörgéstől. Hátra nehézkes a beszállás, de ha bent vagyunk, kényelmes.

B. Cs.
Autómenedzser

Hirdetés
hvg360 Medvegy Gábor 2024. november. 30. 15:00

Egy vérző ország minden gondja a lelkében – a mai propagandisták is megirigyelhetik, ahogy anno a magyar kormányfőről írtak

Harcolhattak volna robotzsaruval Horthy Miklós merénylői ellen száz évvel ezelőtt? A válasz meglepő módon majdnem igen, de ez még semmi. Az 1924 novemberében megjelent lapok meghökkentő híreiből válogattunk, amelyekből kiderül, hogy a vasútra mindig lehetett panaszkodni, a parlamenti zsidózás pedig nem sértett illemet akkoriban. A templomba járó nők kivágott, áttetsző ruhái ellenben igen.