BMW X6 teszt: ördögi szekér
Másik dimenzió. Kívül szétszteroidozott csodabogár, belül elvarázsolt kastély. Tuningalap, izomautó féktelen luxussal. Gazdasági válság idején ideális.
© Autómenedzser |
Míg szemből klasszikus BMW arcát mutatja, oldalról és hátulról megdöbbentően különleges. Hazájában, az amerikai autók között kecsesnek tűnhet, ám az itthoni utakon drabális. Kell is az izom, mert az X6 klasszikus gengszterautó. Aki ilyet vesz magának, annak pitbullkoponyák lógnak a nyakában, az Erő Behajtó Zrt.-t képviseli.
Egész teste ormótlan és visszataszítóan vonzó, böszmeségébe beleszerelmesedtem. Ára és státuszjellege szerencsére kiábrándító, a 16,6 milliós alapáron szinte fapados autót vihetnék haza. Tesztautóm bőséges felszereltsége pont elég lenne, igaz kábé 7,5 milliót még le kellene szurkolni érte.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Ha utast nem is, de csomagokat bőven szállíthatunk, alaphelyzetben 570 literes a széles poggyásztér, amely természetesen könnyedén bővíthető is, a táskákat rögzítősínekkel helyezhetjük biztonságba, a kalaptartó hajtogatható. Mivel defekttűrő gumikon fut az autó, a pótkerék helyére is pakolhatunk, a padlóajtó teleszkópos és kulccsal zárható.
© Autómenedzser |
A sebességmérőt nem is kell figyelnünk, az adatok megjelennek a szélvédőn (head up display), ugyanitt láthatjuk a navigációs utasításokat, a tempomat beállításait és az esetleges üzeneteket is. A felfagyásra vagy az éppen elfogyó ablakmosó-folyadékra figyelmezető jelzés mellett kaptam egy komolyabb üzenetet is, miszerint elromlott az aktív kormányzási rendszer (ez a különböző helyzetekben sebességtől függően változtatja a szervokormány keménységét). A nagy monitoron is megjelent, hogy óvatosan vezessek és készüljek fel esetleges kellemetlenségekre is. Megnyugtatott, hogy egy 24 millió forintos autóban ülök. Szerencsére ez csak egy kósza levélke volt, a kocsinak látszólag semmi baja.
A széles kijelzőn megfér egymás mellett a tévéképernyő és a fedélzeti számítógép útinaplója, a műszerórák klasszikusan béemvések, az orrunk előtti kis kijelző egyik látványossága, hogy a nyomatékelosztás aktuális állapotát mutatja. Megcsúszni szinte lehetetlen nedves vagy száraz úton, a 19 hüvelykes mamutkerekek (a hátsó alufelnik homorúbbak, mint az elsők) és a hatalmas fékek partnerek a tapadásban és a lassításban.
© Autómenedzser |
Hogy az amerikai sportterepjáró igazi nagyágyú lehessen, világpremiert is tartogat az ínyencek számára. Első BMW-ként aktív hátsó differenciált kapott az X6. A Dynamic Performance Control (DPC) nevezetű rendszer egy-egy bolygóművel, lamellás fékkel és állítómotorral úgy szabályozza a féltengelyek hajtását, hogy kanyarban nagyobb nyomaték jusson a külső íven futó kerékre. A DPC húzó- és tolóüzemben is működik, ezért olyan magabiztos az X6 kanyarokban. A lengéscsillapítás automatikusan változik, az Adaptive Drive nevű rendszer a karosszéria dőlését csökkenti. Érzékelők mérik a sebességet, az ellenkormányzást, a hasmagasságot. A lengéscsillapítók elektromágneses szelepei révén nem billeg a kocsi. Az úthibákat egyszerűen átlépi, a járdaszegély meg sem kottyan.
© Autómenedzser |
A tolatásban szélesvásznú kamera segít, bőven van okunk aggodalomra, ha garázsból járdára vagy útra állunk éppen ki, szégyenszemre néha külső segítséget is igénybe vettem. Baromi nagy ugyanis ez a gépjármű, hosszabb és szélesebb egy X5-ösnél. Az oldalsó, méretes visszapillantóknak elévülhetetlen érdemei vannak. Irreálisan magasan ülünk, fel van tupírozva. De ennek ott, kezemben a bika szarvával nagyon tudtam örülni.
© Autómenedzser |
A head up display átka, hogy folyamatosan lelkiismeret-furdalás gyötör, állandóan szemünk előtt lebeg, hogy sebességtúllépés esete forog fent.
B. Cs.
Autómenedzser
Műszaki adatok
BMW X6 xDrive 35d | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2993 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 286 lóerő 4400-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 580 Nm 1750-2250-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2933 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4877/1983/1690 |
Csomagtér | 570-1450 liter |
Saját tömeg (kg) | 2185 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 236 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 6,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 10,5 |
Országúti | 7,1 |
Vegyes | 8,3 |
Tesztfogyasztás | 12 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 220 |
ÁRA | Az autó alapára 16,462 millió Ft. A tesztelt autó ára kb. 24 millió Ft. |