2009. február. 25. 16:22 MTI Utolsó frissítés: 2009. február. 25. 16:08 Autó

Uniós forrásból lesz normális autópálya az M0-ás

Az M0 autópálya Biatorbágy és Gyál közötti, jelenleg 2x2 sávos szakasza 2x3 sávra bővül, és egy átkötő szakasz, valamint két új Duna híd is épül - közölte a részleteket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) az MTI-vel a 120 milliárd forintos szerdai kormánydöntésről.

Az új szakasz
© Dudás Szabolcs
Molnár Csaba közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter  a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón beszámolt arról, hogy a kormány nagyprojektként benyújtja az Európai Bizottságnak az M0 autópálya déli szektorának 120 milliárd forintba kerülő bővítését.

Az M0 első szakaszaként megépült az M1 és az M5 autópályákat összekötő vonal, lényegében egy fél autópálya alépítményére "rászorított" 2x2 sáv. Hiányzik a két pálya közti elválasztó-, és mindkét oldalon a leálló sáv, ezért kell most új hidakat is építeni a Dunán. A szélesítés 20,4 kilométert érint, ennek a munkának része a 770 méter hosszú Hárosi- és az 500 méteres Soroksári Duna-ágon épülő híd.

Jelenleg az M5-öt elérő M0-ról az előbbi autópályán kell tovább haladni Szeged felé Gyálig, hogy onnan letérve, a múlt év őszén átadott M0 keleti szektorára hajthasson fel az autós. E kitérő kiküszöbölésére közvetlen összeköttetést kap az M0 déli és a keleti szektora az 51. számú főút és az M5 autópálya között. Ennek a 6 kilométeres új autópályának M51 lesz a jele. A bővítés 2012-re készül el.
Hirdetés
Itthon Iványi Blanka 2024. november. 29. 10:27

A magyarokat még mindig az alacsony fizetések aggasztják, nem az LMBTQ – elkészült Magyarország 2024-es problématérképe

A kormánypárti szavazókat a megélhetési gondok, a Tisza Párt táborát a korrupció aggasztja a legjobban az ország gondjai közül. Az akkumulátor gyárakat már égetőbb problémának látják a magyarok, mint az orosz befolyást vagy az LMBTQ ügyeket. A Policy Solutions felméréséből kiderül, mi aggasztotta leginkább a magyarokat 2024 őszén.