2009. február. 25. 16:22
MTI
Utolsó frissítés: 2009. február. 25. 16:08
Autó
Uniós forrásból lesz normális autópálya az M0-ás
Az M0 autópálya Biatorbágy és Gyál közötti, jelenleg 2x2 sávos szakasza 2x3 sávra bővül, és egy átkötő szakasz, valamint két új Duna híd is épül - közölte a részleteket a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) az MTI-vel a 120 milliárd forintos szerdai kormánydöntésről.
Az új szakasz © Dudás Szabolcs |
Az M0 első szakaszaként megépült az M1 és az M5 autópályákat összekötő vonal, lényegében egy fél autópálya alépítményére "rászorított" 2x2 sáv. Hiányzik a két pálya közti elválasztó-, és mindkét oldalon a leálló sáv, ezért kell most új hidakat is építeni a Dunán. A szélesítés 20,4 kilométert érint, ennek a munkának része a 770 méter hosszú Hárosi- és az 500 méteres Soroksári Duna-ágon épülő híd.
Jelenleg az M5-öt elérő M0-ról az előbbi autópályán kell tovább haladni Szeged felé Gyálig, hogy onnan letérve, a múlt év őszén átadott M0 keleti szektorára hajthasson fel az autós. E kitérő kiküszöbölésére közvetlen összeköttetést kap az M0 déli és a keleti szektora az 51. számú főút és az M5 autópálya között. Ennek a 6 kilométeres új autópályának M51 lesz a jele. A bővítés 2012-re készül el.
Autó
HavariaPress
2008. december. 16. 12:31
Betonelemek zuhantak az M0-ásra - teljes útzár
Itthon
MTI
2008. december. 18. 13:13
Az M0-ás körgyűrű új szakaszai 2011-re készülnek el
Itthon
MTI
2008. november. 06. 12:02