Nem fizet az ingyenautók után az Il Ferro
Március végéig biztosan nem fizet több ezer ügyfelének az Il Ferro Kft. - írja keddi számában a Népszabadság. Elsőként a hvg.hu írt az "ingyenautókat" kínáló cégről még tavaly decemberben, megkérdőjelezve annak hosszútávú működését.
Frissítés: legújabb anyagunk az Il Ferro-ügyben - Gyanús jelek az Il Ferro körül: hol a pénz?
"TISZTELT ÜGYFELEINK!!! Ezúton tájékoztatjuk arról, hogy az Il Ferro Kft-ben vezetőváltás történt, és ennek kapcsán az új ügyvezető a társaság teljes körű átvizsgálását és pénzügyi átszervezését rendelte el. Fentiek miatt a márciusi szemlére 2007. március 26-30-a között fog sor kerülni, a társaság telephelyein! Továbbá, felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a társaság a jövőben a kifizetéseket kizárólag átutalás formájában kívánja teljesíteni! Kérjük szíves türelmüket és megértésüket!"
Ez, az Il Ferro Kft. honlapján olvasható felirat magyarra lefordítva azt jelenti, hogy az "ingyenes reklámautót" kínáló cég márciusban nem fizeti ki a törlesztőrészleteket a gépkocsikon látható matricák után.
Akár nulla százalékos kezdőrészlettel új autóhoz juthatunk, sőt még a törlesztő részletet is átvállalják helyettünk azok a cégek, amelyek reklámokkal matricázzák fel a gépkocsinkat - írta a hvg.hu tavaly decemberben.
Sokan kétségesnek tartják, hogy a kocsikon elhelyezett reklámmatricákból befolyna az új autó után negyven, használt autó után ötvenezer forintos havi reklámdíj. Körmendi Csaba, a cég jogi képviselője (és egyben az újdonsült cégvezető-tulajdonos Körmendi Ákos testvére) a napilapnak elmondta: jelenleg hét-nyolcezer matricás reklámautó gurul az utakon. Hétezer ügyféllel és negyvenezer forintos reklámdíjjal számolva ez annyit jelent, hogy a cégnek legalább 280 millió forintot kell havonta kifizetni az autótulajdonosoknak. Az kérdéses, hogy a cég hirdetői rendelnek-e ennyiért reklámot - jegyzi meg a lap.
Bedőltek? |
Ennek ellenére Laskay - tulajdonostársával, Varga Mátyással - február közepén gyorsan túladtak a cégen. Az eladás miértjére Körmendi Csaba nem tudott válaszolni, szerinte elképzelhető, hogy a tulajdonosok "megromlott egészségi állapota" áll a hirtelen jött üzlet hátterében.
Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket" említett - arra utalva, hogy az Il Ferrónak egyéb, nem a reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak.
Ahogy azt korábban már megírtuk, a reklámautós szolgáltatást igénybe vevők többsége nem áll meg a 40 ezer forintos törlesztő részletnél, hanem vérszemet kap: ha már a 40 ezer „ingyen” van, inkább nagyobb törlesztő részlettel vágnak bele a bizniszbe, ráadásul nullszázalékos kezdőrészlettel. Abba már bele sem gondolnak, hogy bármikor megszüntethetik velük a hasznosítási szerződést, sőt a szerződés szerint bármikor fel is függeszthetik azt 3 hónapra.
Ráadásul a 10 százalék alatti kezdőrészlet, illetve a 96 vagy 120 hónapos futamidőre kötött hitelszerződés esetén nincs olyan pillanat, amikor az autó értéke fedezné az ügyfél tartozását: az ügyfél eleinte kevés tőkét és nagyobb kamatrészt fizet, s a tőke csak nagyon lassan folyik vissza, a kamatot pedig tovább fizeti. Így ha kénytelen eladni az autót, valószínűleg még akkor sem tudja majd kifizetni a fennálló tartozását. Magyarán a bank nemcsak visszaveszi a kocsit, de további milliókat is követel.