Elalvásgátló ügyel a sofőrök éberségére
A Siemens új fejlesztése a fáradás legkisebb jeleire is figyelmezteti a teherautó-sofőrt. A német autópályákon történő minden negyedik baleset a túlzott fáradtságra, a volán melletti elalvásra és a kellő koncentráció hiányára vezethető vissza.
Képünk illusztráció © daimlerchrysler |
Az utastérben egy infravörös-digitáliskamerát szerelnek fel a vezetővel szemben, de nem zavaró módon, mely a sofőr arcát pásztázza. (Mivel nem a látható fényt, hanem az infravörös hullámokat regisztrálja, éjjel és nappal egyaránt megbízhatóan működik). Az adatokat egy szoftver értékeli ki valós időben, mely a tekintet irányát, továbbá a pislogás számát és hosszát veszi alapul. Amennyiben a kiértékelés fáradtság jeleire utal, a rendszer először a vezetőülésben vibrálást kelt, és ha a vezető erre sem reagál (nem ébred fel), akkor egyre erősödő hangjelzéssel kényszeríti arra, hogy szünetet tartson.