A 41 halálos áldozatot követelő vasárnapi moszkvai légi katasztrófában érintett géptípussal, a Szuhoj SuperJet 100-zal (SSJ-100) korábban is sok gond volt, s az utóbbi napokban is több gép indult hibák miatt késéssel, illetve maradt a földön.
Seremetyevón – ahol a kényszerleszállás során keletkezett tűz miatt megsemmisült az SSJ-100-as – vasárnap óta két nemzetközi és egy belföldi járat indult géphiba miatt késéssel, két belföldi járatot pedig törölni kellett. A RIA Novosztyi hírügynökség beszámolója szerint egy Rosztovból Moszkvába induló SSJ-100-ast egy másik géppel cseréltek ki, míg egy Uljanovszkba induló SSJ-100-ast azért kellett lecserélni, mert nem működött megfelelően a sugárfordítója.
„A múltban is sok SSJ-járat késett, vagy maradt ki műszaki hiba miatt, de erre korábban senki sem figyelt különösebben” – idézett egy Aeroflot-képviselőt az orosz RBK hírügynökség. Állítólag olyan esetek is előfordultak, amikor nem működtek vagy befagytak a hátsó ajtók.
Az SSJ-100 – amelynek több eleme nyugat-európai gyárakból került ki – az orosz repülőgépipar presztízsterméke, mivel ez az első olyan utasszállító, amelyet az orosz mérnökök a Szovjetunió szétesése óta fejlesztettek ki. Oroszország szeretné a külföldi társaságoknak is eladni a gépet, de eddig nem volt túl jelentős az érdeklődés.