Annyira fogytán a nyugati alkatrész, hogy már kerékfékezés nélkül landolnak az orosz utasszállítók
Erre a légitársaságok szólították fel őket.
Erre a légitársaságok szólították fel őket.
“A szankciók miatt nem veszélyesebb az Aeroflottal repülni” – így próbálta megnyugtatni a közvéleményt az orosz légitársaság feje, aki nagyon is tisztába lehet azzal, mit jelent, ha az Airbus és Boeing-flotta nem jut pótalkatrészhez Oroszországban.
A gép Seremetyjevo repülőtérről indult Magyarországra.
Szankciókat fontolgat az orosz Aeroflot és a török Turkish Airlines légitársaság ellen menekültek Fehéroroszországba szállítása miatt az Európai Unió. A cégek tagadták, hogy közük lenne a kialakult migránsválsághoz.
Repülés közben rosszul lett, majd a kényszerleszállás közben meghalt vasárnap az Aeroflot orosz légitársaság SU1546-os járatának másodpilótája.
Egy szőrösszívű Aeroflot-alkalmazott nem engedte fel a Vlagyivosztokba tartó gép fedélzetére Viktort, a kövér macskát. A tulajdonos nem adta fel a küzdelmet.
A két gép szárnya akadt össze a földön, nem sérült meg senki.
A 41 halálos áldozatot követelő vasárnapi moszkvai légi katasztrófában érintett géptípussal, a Szuhoj SuperJet 100-zal (SSJ-100) korábban is sok gond volt, s az utóbbi napokban is több gép indult hibák miatt késéssel, illetve maradt a földön.
Az időjárási viszonyok és a személyzet hibái is hozzájárulhattak ahhoz, hogy 41 ember meghalt az Aeroflot Seremetyjevón kényszerleszállást végrehajtott és kigyulladt SSJ-100-as utasszállítóján – derült ki kompetens forrásokra hivatkozó keddi orosz sajtóértesülésekből.
A pilóta szerint villámcsapás miatt szűnt meg a rádiókapcsolat és kellett manuálisan irányítani a repülőt, szakértők azonban vitatják ezt. Az illetékes hatóság a személyzet felelősségét is vizsgálja.
A katasztrófában a gépen tartózkodó 78 ember közül 41-en haltak meg, öt embert még kórházban ápolnak súlyos égési sérülésekkel.