Facebook és Like, Google plusz és LinkedIn.
Facebook és Like, Google plusz és LinkedIn. Van aki esküszik rájuk, és imádja szolgáltatásaikat, mások szerint csak egy divat és sokkal jobb módjai is vannak a személyes és üzleti kapcsolatok építésének és gondozásának. „Arcpakolás” címmel elemezgeti a kérdést egyik kedvenc blogunk, az Onlinemarketing.
Fent vagy már a Facebook-on? Mármint a céged. És most, hogy szembesültél az aktivitással, vagyis látod, hogy hiába a rengeteg Like, alig aktívkodnak az emberek, elgondolkoztál már azon a régi kérdésen: mennyit is ér egy Like? Oké, nem mondtad ezt ki, de legalább magadban?
Igen, rá lehet vágni, hogy nem sokat. Sőt, semmit. De valóban így van ez? A Like a Facebook-on egyfajta befektetés, vagy sokkal inkább lehetőség. A sok Like - sok lehetőség. De önmagában nem sokat ér.
Te is, én is frissítgetünk egy-kettő-három-sok Facebook rajongói oldalt. Pontosan látjuk, mi az, ami működik egy adott oldalon és mi nem. És látjuk azt is, hogy önmagában egy Facebook oldal néha kevés. Nem mondom, egy-egy bejegyzés jól el tud sülni, és a statisztika is szépen alakul - ezeket gondosan eltesszük, hogy a megrendelőnek meg tudjuk mutatni. De a folyamatosság? Hát...
A folyamatossághoz kell egy integráltság. A Facebook nem egy hirdetési csatorna, nem egy újabb izé a médiatervben, hanem egy platform. Vagyis egy olyan felület, ahol meg tudjuk teremteni a magunk hirdetési csatornáját, tartalomszolgáltatását, ügyfélszolgálatát vagy amit éppen akarunk. Ha a Facebook oldalt csak úgy kezelgetjük, akkor ne várjunk el nagy csodákat. Ha nem vagyunk benne a kedvenc cégek, márkák sorában (nem vagyunk love brand), akkor kutya nehéz dolgunk van aktivitást elérni. Vagy mindenféle bugyuta játékokat kell kitalálnunk, hogy valamit csináljanak a népek, vagy provokálni kell az embereket, vagy ha "olyanok" vagyunk, beépített kommentelőket kell "vennünk". Ez utóbbi a legrosszabb válasz, de az előbbiek sem olyanok, amiket folyamatosan lehetne csinálni.
A cikk teljes terjedelmében az Online Marketing blogon olvasható.