A közösségi oldalak rosszindulatú használatának egyik legsokkolóbb példája egy viszonylag új jelenség.
A közösségi oldalak rosszindulatú használatának egyik legsokkolóbb példája egy viszonylag új jelenség. A “cyberbaiting” során a tanulók addig ingerlik vagy zaklatják a tanárokat, amíg azok meg nem törnek, majd az esetet videóra veszik a saját mobileszközeiken, hogy azután feltölthessék az anyagot az internetre, kínos helyzetbe hozva ezzel a tanárt és az iskolát. megdöbbentő adat: ötből egy tanár már személyesen tapasztalt, vagy ismer olyan tanárt aki átélte ezt a jelenséget.
A „cyberbaiting” jelensége nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a tanárok 67 százaléka vallotta a Norton egyik legutóbbi felmérése során, hogy a tanulóikkal való barátkozás a közösségi oldalakon kockázatnak teszi ki őket. Ennek ellenére 34 százalékuk hozzáadja a baráti listájához a diákokat. A válaszadó tanárok csupán 51 százaléka mondta el, hogy iskolájának magatartási kódexe van arra vonatkozóan, hogy a tanárok és diákok hogyan kommunikálhatnak egymással a közösségi oldalakon. A tanárok 80 százaléka szerint több online biztonságra vonatkozó oktatásra lenne szükség az iskolákban, ezt pedig a szülők 70 százaléka is támogatja.