Úgy tűnik, az élelmiszeriparba is begyűrűzik a mesterséges intelligencia, ugyanis az egyik nagy édességgyártó is kifejlesztett egy eszközt, mellyel egyszerűbbé válik az új termékek fejlesztése.
A szóban forgó gyártó a Mondelez, melynek legismertebb terméke talán az Oreo. (De a hazai polcokról leemelhető termékek közül a Győri, a Milka és a Tuc is ehhez a céghez tartozik.)
A The Wall Street Journal cikke szerint a Mondelez egy saját MI-eszközt hozott létre, ráadásul nem is újkeletű a dolog: már 2019-ben elkezdték fejleszteni. A szakemberek az „optimális receptúrák” létrehozására használják az eszközt, több kívánt jellemzőt is megadta. Milyen legyen az íze, aromája, megjelenése? A cikk szerint számos egyedi paraméter adható meg az MI-nek, ami olyan dolgokat is figyelembe vesz, mint az alapanyagok költsége, környezeti hatása, és a termék tápanyagprofilja.
Fontos azonban, hogy a cég nem generatív mesterséges intelligenciát használ, tehát nem valószínű, hogy ragasztót ajánl majd a csoki megfelelő állagának eléréséhez. A Mondelez a gépi tanulást alkalmazza, mely az MI egy hagyományosabb formája – és kevésbé hajlamos a hallucinációkra.
A kezdeti időszakban azonban még voltak problémák, jöttek ugyanis eléggé bizarr javaslatok: mivel a szódabikarbóna egy olcsó alapanyag, az eszköz próbált olyan kekszeket javasolni, melyekben sok van belőle. Csak hát a szódabikarbóna nem finom.
Aggodalomra azonban semmi ok, a Mondelez elmondása szerint az MI-t olyan termékeken „képezték ki”, mint a már említett Oreo, így nem fog túlzottan eltérni attól, amit a fogyasztók „elvárnak”. A recepteket pedig továbbra is tesztelik ízre. A cég szerint egyébként az MI bevetésével 4–5-ször gyorsabban jutnak el az új termékek az első gyártási próbákig.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.