Bár még nem tudni, hogyan, de az OpenAI chatbotjába is kerülnek majd hirdetések – a jó hír, hogy valószínűleg nem mindenkinél.
Már mérlegeli az OpenAI, hogyan lehetne hirdetéseket elhelyezni a ChatGPT-ben – erről maga Sarah Friar, a cég pénzügyi vezetője beszélt a Financial Times-nak. A vállalat a saját költségei fedezésére vezetné be a reklámokat, bizonyára az ingyenes felhasználóknál.
A cég bevételei jelenleg a ChatGPT Plus előfizetésekből, valamint az alkalmazásprogramozási interfész (API) értékesítéséből származnak. Utóbbival a külső fejlesztők az OpenAI nyelvi modelljeit építhetik be a szolgáltatásaikba sokféle módon.
Azonban az ingyenes ChatGPT-t nyomkodó felhasználókból pillanatnyilag egyetlen fillért sem lát a cég, miközben a mesterséges intelligencia fejlesztése és üzemeltetése is igen költséges. Itt jönnek majd képbe a reklámok, noha Friar szavai szerint egyelőre nincsenek kész terveik erre. Kiemelte ugyanakkor, hogy ha meglépik ezt, akkor is át fogják gondolni, hogyan tegyék, hová helyezzék őket.
Az OpenAI-nál már vannak olyan szakemberek, akik korábban hirdetési területeken dolgoztak például a Google-nél és az Instagramnál, így a szükséges tudás már megvan házon belül. Más kérdés, hogyan lehet egy feltörekvőben lévő szolgáltatásba úgy behozni a reklámokat, hogy az ne üldözze el a felhasználókat. Az OpenAI-nak ugyanis már keresője is van (amit mi is teszteltünk), így ha szeretnének egy nagyobb szeletet kiharapni maguknak a keresőpiacon, óvatosan kell belépniük a hirdetések világába.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.