Ugyan még egy autóban sem található meg, az LG szerint érdemes alaposan megnézni: a vállalatnál úgy számolnak, hogy a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb elképzelése az autózás jövőjét mutatja be.
Az LG futurisztikus koncepciója három pillérre épül: egy Vision Display nevű kijelzőrendszerre, egy intelligens digitális interfészre, valamint a Connectivity & Content elnevezésű megoldásra. Ezeket a modulokat az autógyártók rugalmasan, az adott gépjármű típusához és formatervéhez illően alkalmazhatják majd, mivel számos testre szabható funkciót kínálnak. A Digital Cockpit gamma koncepció a vállalat reményei szerint forradalmasíthatja az autókba épített szórakoztató, kommunikációs és vezetőtámogató rendszereket.
A Vision Display egy 12,3 hüvelykes átlátszó OLED képernyő, amely az önvezető autókban kulcsfontosságú adatokat kínál az utasok tájékoztatására és szórakoztatására: megjeleníti a valós idejű navigációt, az aktuális sebességet, emellett pedig a felhasználó számára hasznos helyszíneket is mutatja a térképen. Az LG megoldása egy 14,2 hüvelykes, középkonzolba ágyazott, műanyag OLED (P-OLED) kijelzőt is tartalmaz, amely használaton kívül visszatolható.
Az intelligens digitális interfész egy érintőképernyőn biztosít interakciós lehetőséget az autóbéli mesterséges intelligenciával. Érdekes megoldás az adaptív vezérlő: ez egy kormánykerékbe integrált érintésérzékeny, hajlított OLED-kijelző, amellyel a járművezetők kényelmesen megadhatják a navigáció, a multimédia és a klímaberendezés beállításait, minderről pedig haptikus – azaz tapintással érzékelhető – visszajelzést is kapnak.
Önvezető módban az adaptív vezérlő élvezetesebbé teszi az utazást azzal, hogy kényelmes hozzáférést nyújt a szórakoztató alkalmazásokhoz és játékokhoz. Az LG MI-alapú virtuális asszisztense ráadásul további támogatást nyújt a különböző közlekedési helyzetekben. Például, ha az asszisztens azt érzékeli, hogy a sofőr fáradt, képes kávét rendelni egy közeli helyről, ami a képernyőbe épített ujjlenyomat-leolvasóval rögtön ki is fizethető. Az intelligens digitális interfész támogatja az ATSC 3.0 szabványt is, így a rendszerfrissítések és a valós idejű vészjelzések hálózati kapcsolat nélkül is működnek.
A Connectivity & Content nevű megoldás interaktív szórakoztató központtá alakítja át a hátsó üléssort az 5G-hálózati kapcsolat és az LG okostévékből ismert webOS platform révén. Az utasok nagyfelbontású tartalmakat streamelhetnek, élő adásokat nézhetnek, interakcióba léphetnek a hasznosként megjelölt helyszínekkel, megoszthatják a képernyőjük tartalmát az autóban lévő kijelzőtükrözés funkcióval, valamint kézmozdulatokkal navigálhatnak a tartalmak között, illetve szabályozhatják a hangerőt is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.