Tech HVG 2024. november. 17. 16:03

Ilyesmi rendszernek minden autós örülne: 3D-ben mutatja az aktuálisan legjobb vezetési forgatókönyveket

Komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon jelenthet segítséget a tájékozódásban, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok felmérésben és az irányok azonosításában az LG új, kifejlesztett kiterjesztett valóságra (AR) épülő technológiája, amely az autóba épített kijelzőn egyértelmű, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.

Az LG még 2022-ben nyújtott be szabadalmat egy fejlett vezetéstámogató rendszerre (ADAS) Dél-Koreában és nemzetközi szinten is. A megoldást most a legjobbak között ismerte el a Koreai Szellemi Tulajdon Hivatala.

A rendszer kifinomult algoritmusokat alkalmazva integrálja a jármű különböző érzékelői, köztük az intelligens kamerák, a navigációs rendszerek és a vezetéstámogató szenzorok, valamint a külső adatforrások adatait. A GPS, a fejlett vezetéstámogató rendszerek, valamint a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő (vehicle-to-everything; V2X) technológiák által szolgáltatott információk hasznosításával így a rendszer a jármű helyzete és környezete alapján képes előre jelezni a potenciális veszélyeket és baleseti kockázatokat, ezáltal növelve a közlekedésbiztonságot.

LG kiterjesztett valóságra (AR) alapuló fejlett vezetéstámogatási rendszer (ADAS)
LG Electronics
LG kiterjesztett valóságra (AR) alapuló fejlett vezetéstámogatási rendszer (ADAS)
LG Electronics

Az LG szabadalmaztatott technológiájának egyik kulcseleme, hogy képes dinamikus AR-képek megjelenítésére. Mindez intuitívabbá teszi az útvonal-ajánlást: a megoldás a közlekedési körülmények alapján valós időben módosítja a járműhöz kapcsolódó információk és az irányt mutató szimbólumok megjelenítését. Az AR által alkalmazott grafikai elemek szétválhatnak, átalakulhatnak és összeolvadhatnak, ennek révén pedig a rendszer a járművezető számára könnyen érthetően, vizuálisan képes megjeleníteni olyan összetett vezetési információkat, mint a sebesség, az út lejtése, a szükséges sávváltások, vagy az útvonal-újratervezések.

Másodpilóta ül be az autókba, szenzorokkal pakolnak tele városokat – Hova fog ez vezetni?

A mesterséges intelligencia a közlekedés minden szintjén megjelent, sőt egy-két részterületet már ma is dominál. Az utakat és az infrastruktúrát mégsem elsősorban az MI-re kell felkészíteni, hanem sokkal jobban az emberekre optimalizálni.

Az LG azt tervezi, hogy ezt a fejlett megoldást a globális autógyártók számára történő, jövőbeni mobilitási megoldások kifejlesztésére és az új mobilitási szoftverek fejlesztésének felgyorsítására használja fel. A vállalat célja továbbá, hogy a szabadalom hasznosításával jogdíj alapú bevételt generáljon.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.