Leállította a 777X típus berepülési programját a Boeing, miután a repülőgépgyártó szakemberei sérülést fedeztek fel az egyik példány kritikus elemén.
A Boeingnél tervezték azt a speciálisan az új generációs 777X típushoz gyártott, nagy teherbírású, titánból készült szerkezeti elemet, ami most hibásnak bizonyult. Az alkatrész az úgynezevett „thrust link”, amely a GE9X hajtóművek által kifejtett vonóerő sárkányszerkezetre történő átviteléért felelős – magyarázza az AIRportal repülős szakoldal. A szóban forgó egységből – a biztonságot fokozó redundancia érdekében – minden hajtóműhöz kettő tartozik.
A problémát a legutóbbi, pénteki tesztrepülést követő rutinellenőrzés során fedezték fel a karbantartók a Hawaiin tesztrepüléseket végrehajtó példányon. Ezt követően a gyártó megvizsgálta ugyanezeket a szerkezeti elemeket a másik két aktív tesztgépen is, és azokon repedéseket fedeztek fel.
A sérült alkatrészeket most megvizsgálják, hogy miért nem a tervezettnek megfelelően működik.
A problémáról a gyártó a hatóságot és a típus vevőit is tájékoztatta, írja az AIRportal, hozzátéve, hogy arról egyelőre nincs információ, hogy a gond okozhat-e újabb csúszást a repülőgép egy évtizede húzódó tanúsítási folyamatában.
Az amerikai Boeing januárban került a figyelem középpontjába, amikor az egyik repülőjükről a levegőben szakadt le a géptörzs egy része. Azóta történt:
- Úgy szállt fel egy Boeing repülő, hogy repedt volt az ablak a pilótafülkében
- Majd lángra lobbant egy Boeing 737-es hajtóműve
- Megesett az is, hogy a levegőben gyulladt ki, ezért kényszerleszállást hajtott vége egy Boeing teherszállító
- Sőt, egyszer az az orrkerék is leesett egy felszálló Boeingről
- Majd újabb Boeing gépekben találtak hibákat
- Kiderült, hogy több csavar is hiányzott a repülés közben kiszakadt ajtóból
- Bekerült a hírekbe, hogy kimustrált Boeingekből hiénáznák ki az autóalkatrésznek valót
- Felszállt a United Airlines Boeing 757-ese, majd elkezdett szétesni a szárnya
- Felszállás közben hagyta el a kerekét egy Boeing 777-es
- Félig nyitott raktérajtóval érkezett meg egy gépük Portlandbe
- Egy vizsgálat szerint 89 alkatrész között 33 súlyosan hibás volt a Boeing 737 Max repülők gyártósorain
- Leszakadt egy darab egy Boeing 737-800-as burkolatából
- Felszállás után kezdett széthullani egy Boeing gép hajtóműve
- Egy volt mérnök arról beszélt, hogy széteshetnek a levegőben a 787 Dreamliner gépek
- Időközben lemondott a Boeing vezérigazgatója
- Váratlanul meghalt a második ember is, aki a Boeing hibáiról szivárogtatott
- Bevallotta a Boeing, hogy nem ellenőrizték, rögzítve vannak-e a repülők szárnyai a gép törzséhez
- Orra bukott egy Boeing a leszállás után Isztambulban
- Felszállás közben lezuhant egy Boeing 737-es Szenegálban
- Hibás alkatrészeket akart elrejteni a hatóságok elől a Boeing, csak végül elkeveredhettek, és beépíthették őket az új 737 Max gépekbe
- Másfél hétre indultak az űrbe júniusban, most úgy néz ki, februárban jöhetnek haza a Boeing Starliner űrhajósai
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.