A Samsung 2027-ben kezdené meg a saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátora tömeggyártását, melyek első körben a szuperprémium elektromos autókba kerülhetnek bele.
Komoly pénzeket ölt a Samsung az elmúlt években abba, hogy hatékonyabb akkumulátorokat fejlesszen. A vállalat a szilárdtest-akkumulátorokban látja a jövőt, olyannyira, hogy egy kísérleti gyártósort is összerakott már. A cég nemrég bejelentette: a rendszer már teljesen működőképes.
A The Elec beszámolója szerint a Samsung SDI képviselői arról beszéltek, hogy 2027-ig megkezdené a cég a szilárdtest-akkumulátorok tömeggyártását. Az első darabokat már le is szállította a vállalat a partnereinek, a visszajelzések pedig állítólag pozitívak voltak. Ha mindez valóban így van, az elhozhatja az iparág régóta várt forradalmát, ezek az elektromos autók számára kínált egységek ugyanis
- 965 km-re elegendő energiát tudnak tárolni,
- 9 perc alatt fel lehet őket tölteni, valamint
- 20 év az élettartamuk.
Mindezt úgy érte el a Samsung, hogy az energiasűrűséget sikerült 500 Wh/kg-ra feltornászni. Ez majdnem a duplája a hagyományos akkumulátorok 270 Wh/kg-jának. Megjegyzendő ugyanakkor, hogy a 9 perces feltöltési idő minden bizonnyal a 10 vagy 20 százalékról a 80 százalékos állapotra való feltöltést jelenti, nem pedig azt, hogy 0-ról 100-ra tart ennyi ideig telepumpálni árammal.
Ezek az akkumulátorok ráadásul kisebbek, könnyebbek és biztonságosabbak lehetnek, mint a jelenleg elterjedten használt lítium-ion egységek. Utóbbi oka, hogy nincs bennük folyékony anyag, így egy esetleges baleset során sem folynak szét és gyulladnak meg úgy, mint a hagyományos akkuk tennék.
Azonban, ahogy minden ilyen fejlesztéssel, ezzel kapcsolatban is van egy „de”. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy az előállításuk rendkívül drága, így a szilárdtest-akkumulátorok minden bizonnyal csak a prémium elektromos autókba kerülnek majd bele. Ez jelentősen lassíthatja az elektromobilitás elterjedését.
A Samsung mindezek mellett lítium-vas-foszfát (LFP) és kobaltmentes akkumulátorokat, valamint szárazelektróda-előállítási módszert is fejleszt, hogy csökkenteni tudja az előállítás költségeit, ezzel együtt pedig az akkumulátorok árait.
Bár a Samsung fejlesztése előremutató, a sikerhez az is kell, hogy elterjedtebbek legyenek azok a töltőállomások, ahol az infrastruktúra lehetővé teszi a 9 perces töltési idő kihasználását.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.