Kártérítést fog követelni a CrowdStrike-tól az amerikai Delta Air Lines légitársaság, miközben az amerikai hatóságok azt is vizsgálják, miért a Delta kecmergett ki a legnehezebben a globális informatikai leállásból.
Alig két héttel ezelőtt az elmúlt évek legnagyobb globális informatikai leállásával találta magát szembe a világ. A problémát nem egy kibertámadás, hanem egy olyan cég okozta, amely vállalatok számára kínál biztonsági megoldásokat. A CrowdStrike egy alig 40 kilobájtos frissítéssel kényszerítette térdre a bankokat, kórházakat, repülőtereket, légitársaságokat, és még jó néhány vállalatot. Összesen 8,5 millió windowsos számítógépnél okozott kék halált a hiba, a megoldást pedig hátráltatta, hogy csak kézzel lehetett beavatkozni.
Hogy mekkora károkat okozott a hibás frissítés, azt eddig csak sejteni lehetett, most azonban úgy tűnik, kezd körvonalazódni az összeg. Ed Bastian, az amerikai Delta Air Lines légitársaság vezérigazgatója arról beszélt, a vállalatnak 500 millió dolláros kára keletkezett a kiesés miatt. Ez nagyjából 182,3 milliárd forintot jelent. A szakember a CNBC-nek úgy nyilatkozott: ebben benne van a bevételkiesés, valamint az is, hogy az utasoknak szállást és kártérítést kellett adnia a vállalatnak öt napon át – ennyi idő kellett ugyanis a helyzet rendezéséhez.
A The Guardian azt írja, a légitársaságok közül messze a Deltát érintette a legrosszabbul az ügy, a hibás frissítés ugyanis a kulcsfontosságú rendszereket bénította meg.
Az amerikai hatóságok eközben azt is vizsgálják, a Delta Air Lines rendszerei miért nem tudtak olyan gyorsan visszaállni, mint más légitársaságoké. Az amerikai közlekedési minisztérium azt is vizsgálja, miért nem lehetett elérni a Delta segélyvonalát, és hogyan maradhattak kiskorúak felügyelet nélkül a repülőtereken.
Ed Bastian közölte, a légitársaság kártérítést fog kérni a CrowdStrike-tól.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.