A Microsoft a Chrome böngészőt használókat szeretné meggyőzni arról, hogy a Binget állítsák be alapértelmezett keresőmotornak. Ezt nem túl felhasználóbarát módon teszi, már nem először.
A Microsoft a Google orra alá akar borsot törni, de inkább a Windowst használók orra alá sikerül. A The Verge számolt be róla, hogy a Windows 10 és a Windows 11 rendszereken a Chrome böngésző futása során egy felugró ablakot jelenít meg, amelyben arra próbál rávenni mindenkit, hogy Google helyett Binget állítson be a böngésző keresőmotorjaként.
Az ablak a tapasztalatok szerint annál is megjelenik, aki reklámblokkolót használ.
A Microsoft nem először alkalmazza ezt a megoldást: legutóbb 2023 augusztusában volt hasonló kampánya a cégnek, amely egyébként igen változatos módon próbálja elérni, hogy a termékeit használják. A vállalat gyakorlatilag fizetni is hajlandó volt azért, hogy valaki inkább maradjon az Edge-en, majd károsnak is ítélte a Chrome telepítőjét az Edge, de egy váratlanul felbukkanó kérdőívvel is borzolta már a kedélyeket.
A Microsoft ezúttal a mesterséges intelligenciával felturbózott Bing kereső használatának előnyeiről győzköd. A felugró ablakban egész pontosan azzal igyekszik elcsábítani a felhasználókat, hogy ha a Binget állítják be alapértelmezett keresőmotornak, akkor hozzáférhetnek a Bing AI-hoz, azon keresztül pedig a GPT-4 nyelvi modellhez, valamint a DALL-E 3 gépgeneráló mesterséges intelligenciához. A felugró ablakról a TheDyslexicCow nevű Reddit-felhasználó készítet képernyőképet.
Ha valaki belemegy a játékba, akkor az operációs rendszer elkezdi letölteni a Microsoft Bing Search for Chrome nevű bővítményt a Google böngészőjéhez, az alapértelmezett keresőmotort pedig a Bingre állítja be. Ez a folyamat viszont újabb felugró ablakokkal jár, mivel a Chrome többször is meg fogja kérdezni, hogy valóban váltani akar-e az illető, illetve a bővítmény telepítését is engedélyeznie kell.
Ha a folyamat lefutott, de mégis úgy dönt a felhasználó, hogy nem akarja a Binget használni, akkor a Microsoft újabb felugró ablakkal próbálja meggyőzni őt ennek ellenkezőjéről, és a GPT-4, valamint a DALL-E 3-hoz való hozzáférés elvesztésével érvel.
A Microsoft elismerte, hogy valóban ezt a módszert választotta a Bing népszerűsítéséhez. A cég szóvivője a The Verge-nek úgy nyilatkozott, a kérdés csupán egyszer jelenik meg, és a felhasználó dönthet úgy, hogy nem él a lehetőséggel. A vállalat szerint a felugró ablak egy szerveroldali frissítés eredménye, vagyis nem települt a Windows-frissítéssel olyan eszköz, ami ezt az eredményt produkálja.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.