A tervek szerint 2025-ben kezdheti meg a működését a NASA Flight Dynamic Research Facilty nevű szélcsatorna, ami 40 méter belmagassággal rendelkezik majd.
Több mint 40 év után új szélcsatornát épít a NASA. Ez felgyorsíthatja többek között a repülő autók fejlesztését is. Charles Fremaux, a NASA Langley Kutatóközpont intelligens repülési rendszerekkel foglalkozó főmérnöke szerint emellett az űrturizmus is biztonságosabbá válhat, nem is beszélve a Marsról érkező űrhajósok visszatéréséről.
A NASA Flight Dynamic Research Facility két kisebb szélcsatornát vált fel, amelyek már több mint 80 évesek. A központ legújabb és eddigi legnagyobb létesítménye, a National Transonic Facility pedig 1980-ban épült meg, így már az sem nevezhető mai darabnak.
Mivel a jövőben több tucat, vagy több száz olyan elektromos szerkezet közlekedhet, ami függőleges fel- és leszállásra képes, így fontos megérteni, hogy ezek valós körülmények között hogyan viselkednek majd. Enélkül nem lesz lehetséges a repülő autók használata. Fremaux szerint ezek a technológiák legkésőbb a 2040-es évekre már hétköznapinak számítanak majd.
A nagyjából 2320 négyzetméteres létesítményre 43,2 millió dollárt, vagyis 14,5 milliárd forintot fordít az amerikai kormányzat. A tervek szerint 2025 elején kezdheti meg a működését.
A szélcsatorna nagyjából 40 méter magas lesz. Ehhez képest az 1939-ben épült egyik szélcsatorna 3,6, az 1940-ben épült második pedig 6 méter magasságú.
Kína megépítette a világ legerősebb szélcsatornáját, a hangsebesség 33-szorosát tudja szimulálni benne
A kínai szélcsatornában akár 11,5 km/s-os sebességgel is áramolhat a levegő, amit egy 840 kg-os dugattyú mozgat.
Fremaux szerint a repülő autók mellett olyan projektek is profitálnak majd az új építményből, mint például az emberi Mars-utazás. Az egyik kritikus pont ugyanis az, hogy miként tudnak visszatérni az asztronauták a Földre. De hasznos ismereteket szerezhetnek a Vénuszhoz, valamint a Szaturnusz Titan holdjához induló küldetések számára is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.