A jövőben linkelni lehet a TikTok-videókhoz azt a filmet vagy sorozatot, amiről éppen szó esik. A vállalat ezzel könnyítené meg a tájékozódást, amit a legfiatalabb felhasználók amúgy is a platformon tesznek meg.
Együttműködésbe kezdett a TikTok és az Amazon tulajdonában álló filmes adatbázis, az IMDb. Ennek keretein belül a TikTok felhasználhatja az IMDb adatbázisát egy új funkció bevezetéséhez.
Mint a Business Insider írta, a tartalomgyártók mostantól linkelhetnek filmeket és sorozatokat a videóikhoz. Ezek a linkek egy alkalmazáson belüli ablakba irányítják majd a felhasználókat, a megjelölt film vagy sorozat oldalára. Itt látható lesz, hogy az adott alkotás mely TikTok-videókhoz lett még linkelve, továbbá természetesen az olyan IMDb-adatok is megjelennek, mint az adott film vagy sorozat szereposztása, rendezője, műfaja, megjelenési ideje, hossza vagy éppen értékelése.
Az újítás mögött az áll a cikk szerint, hogy a TikToknál rájöttek, a fiatalabb generáció már nem a Google keresőjét használja a tájékozódásra, sokkal inkább a videós platformon szerzik be az információkat. A platformon már így is él az ajánlott keresőszavak (suggested search) funkció, mely a videóból és az alatta lévő kommentfolyamból következtet arra, mi lehet a témája annak, amire ezzel kapcsolatban továbbkeresnénk.
Az Engadget megjegyezte, a funkció egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Amerikában érhető el, és videónként legfeljebb 5 linket lehet elhelyezni.
Az újdonság azok számára lehet hasznos, akik gyakran osztanak meg filmekkel és sorozatokkal kapcsolatos tartalmakat, vagy éppen azoknak, akik egy adott alkotással kapcsolatos TikTok-videókat keresnek. Sőt, a tartalomgyártókhoz érkező, „ez miből van?”-jellegű kérdések is csökkenhetnek általa.
A TikTok kapcsán arról is beszámoltunk, hogy hamarosan érkezhetnek a kizárólag felnőtteknek szóló videók, valamint a magyarázatok, hogy egy adott videót miért ajánlott nekünk a platform.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.