Bár a keresés nem az Apple fő profilja, nyílt titok, hogy óriási erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy ezen a területen is versenghessen a Google-lel. Ezért is érhette hidegzuhanyként a cupertinói vállalatot, hogy pár, e témában fontos embere a Google-nél folytatja tovább.
Az Apple-nél is fontosnak tartják a hatékony keresési képességeket, ennek jegyében vásárolták fel egy, még 2018-ban indított akvizíció során a Laserlike nevű startupot, amelyet Google-alkalmazottak alapítottak, és amely mesterséges intelligencia bevetésével segítette a felhasználókat, hogy követhessék a híreket különböző témákban.
Egyébként a hosszú és sokrétű projektek során, mint amilyen például a keresés, nem ritka, hogy szakemberek mozognak az Apple és a Google között. 2018-ban például, tehát ugyanabban az évben, amikor felvásárolta a Laserlike-ot, az Apple John Giannandreát is elcsábította a Google-től. Giannandrea nyolc éve dolgozott a Google-nél, amikor a gépi tanulásért felelős vezető lett, jelenleg pedig az Apple gépi tanulásért és mesterséges intelligencia stratégiáért felelős alelnöke.
De térjünk vissza a Laserlike felvásárláshoz. Az akkori egyik társalapító, Srinivasan Venkatachary az Apple keresőcsapatának igazgatója lett. Olyan fejlesztések tartoztak alá, mint a Spotlight keresőrendszer, a Siri javaslatok, valamint a digitális asszisztenstől kapott válaszok. Venkatachary a már említett John Giannandreának számolt be. Bővítette az Apple keresőcsapatának létszámát, és a Google Search alkalmazottainak felvételére, pontosabban elcsábítására összpontosított.
Most viszont történhetett valami, ugyanis a legújabb jelentések szerint Venkatachary visszamegy a Google-höz, mérnöki alelnöki pozícióba, és alá fognak tartozni korábbi társalapítói is (akik már elhagyták az Apple-t). Hogy mindez mit jelent majd az Apple-nek, azt nehéz megjósolni, mindenesetre a szakértők szerint az almás cég messzebb kerül az álmaitól, és még legalább négy évre van szüksége ahhoz, hogy potenciálisan versenyezhessen keresésben a Google-lel.
Van viszont egy érdekesség, amire a hírt megszellőztető The Information is felhívja a figyelmet. A keresőiparban az Apple és a Google nemcsak versenytársak, hanem partnerek is. A Google becslések szerint évi 18-20 milliárd dollárt fizet az Apple-nek, hogy továbbra is az alapértelmezett keresőmotor maradjon az Apple-eszközökön. Más kérdés, hogy ez az ügylet egyre nagyobb trösztellenes vizsgálatokkal néz szembe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.