Az eddigi leglátványosabb biztonsági tesztet Mexikóban végezték el.
Az elmúlt évek során számos kutatás foglalkozott már azzal a kérdéssel, hogy egy repülőgépen hová érdemes ülni, hogy vészhelyzet esetén a legnagyobb biztonságban legyünk. A témával kapcsolatban az egyik leginkább életszagúbb tesztet viszont majdnem napra pontosan 10 évvel ezelőtt Mexikóban hajtották végre – idézi fel a történteket az ILFScience.
A kísérletet az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és Németország is közvetítette a televízióban. A mérőműszerekkel, a törésteszteknél használt bábukkal, valamint a kamerákkal teli repülőgépet egy pilóta repítette a magasba, majd ejtőernyőjével kiugrott, hogy a gép végül automata üzemmódban a földbe csapódjon. A jármű végül nagyjából 225 km/h sebességgel ért földet egy kiszáradt mexikói tómederben.
In 2012, a group of Mexican scientists intentionally crashed a Boeing 727 to test which seats had the best chance of survival pic.twitter.com/exwt4bzeT0
— Historic Vids (@historyinmemes) September 12, 2022
A tudósok átnézték az adatokat, és arra jutottak: az első osztályon utazók közül senki sem élne túl egy ilyen balesetet. A hetedik sortól kezdődően a gép közepén ülő utasok bokatörést szenvednének egy ilyen incidens során, míg a gép hátuljában utazók könnyebb sérüléseket szenvednének.
Hova üljünk, hogy túléljük, ha lezuhan a repülő?
A legtöbb légi baleset után megszaporodnak a vacsoraasztal mellett az "Ígérd meg, hogy nem repülsz többet" mondatok, pedig a jövő heti gép útja semmivel sem lesz veszélyesebb attól, mert a múlt heti lezuhant. Sőt. A repüléstechnikai megoldásoknak köszönhetően pedig, ha meg is történne a repülőbaleset, kivételesen nagy esélyünk van arra, hogy semmi bajunk nem lesz.
Azt is megállapították, hogy azok a bábuk, amelyeket olyan helyzetben helyeztek el, amilyen helyzetben az ütközéskor is lenni kellene a személyzet utasítása szerint, kisebb mértékben sérültek meg, mint azok, amelyek egyenes háttal ültek. Az ilyen utasok nagyobb eséllyel szenvednének valamilyen hátsérülést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.