A fapados légitársaság már most a koronavírus-járvány előtti teljesítményének 140 százalékán pörög, de itt nem állna meg: a Wizz Air több tucat új gép vásárlását tervezi, köztük olyan repülőket is, melyek 8 órás utak teljesítésére is alkalmasak.
A Wizz Air jelenleg 149 darab főleg Airbus A320 és A321-es repülőgépből álló flottát üzemeltet, amelyek átlagéletkora öt évre tehető – mondta Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója a Trend FM-nek. A vezető A nap vendége című műsorban elárulta, pár éven belül már 300, hosszabb távon pedig 500 repülőgépből álló flottával repülne a vállalat, amely
a legújabb Airbusokkal már 7-8 órás légijáratokat is tervez.
Váradi beszélt a „két szűk esztendő” gépkihasználtsági mérlegéről is. A koronavírus-járvány berobbanásakor, 2020 áprilisában 3 százalékra csökkentek, majd augusztusban visszamentek 80 százalékra sikerült erősíteniük, de novemberben újra 10 százalékra estek vissza. 2021 nyarán újra 100 százalékra emelkedett a repülési teljesítményük, hogy aztán 2022 tavaszára már 140 százalékos szinten teljesítsen a légitársaság a 2019-es, koronavírus-válság előtti szinthez képest.
Váradi József a Trend FM-nek megerősítette, hogy az a négy repülőgép, amelyek a háború kirobbanásakor Ukrajnában ragadt, még mindig ott van, és mindegyik sértetlen. „Három gépünk van Kijevben, egy pedig Lvivben. Figyeljük őket. Némi karbantartás után újra repülőképesek lehetnek, de egyelőre nem tartunk ott, hogy kihozzuk őket. Várjuk, hogy mikor lesz erre lehetőség, de nem akarunk kockáztatni” – kommentálta a háborús helyzet őket érintő részét a Wizz Air vezérigazgatója.
A vállalat múlt héten jelentette be, hogy Szaúd-Arábia felé terjeszkedik, a héten pedig azt közölte, hogy légitársaságot alapít Máltán. A Wizz Air Malta az engedélyek megszerzésétől függően 2022 októberében kezdheti meg működését máltai lajstromozású repülőgépekkel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.