Minden korábbi várakozást felülmúlt a Logitech idei teljesítménye. A koronavírus-járvány miatt rengetegen vásárolnak billentyűzetet, egeret és webkamerát a számítógépükhöz, ami meglökte a cég szekerét.
A koronavírus-járvány rengeteg cégnek okozott nehézségeket, mások viszont a pandémia alatt nemhogy nem gyengültek, de komoly növekedést tudtak produkálni. Ilyen volt például a Zoom, amely egyértelmű nyertese a kialakult helyzetnek, a távmunka miatt dől hozzájuk a rengeteg új felhasználó és pénz. És a jelek szerint hasonlóan jól járt a Logitech is.
A számítógépes tartozékokat – egereket, fülhallgatókat, mikrofonokat, webkamerákat és egyebeket – gyártó amerikai-svájci vállalat 1,26 milliárd dolláros árbevételt könyvelhetett el 2020. július 1-je és szeptember 30-a között, ami 537 millió dollárral több az előző év azonos időszakához képest. A cég megjegyezte: ez volt az első alkalom, hogy egyetlen negyedév leforgása alatt több mint 1 milliárd dolláros árbevételt tudtak produkálni.
A cég elmúlt negyedéve a nettó árbevételben is igen eredményes volt, a vállalat ugyanis 267 millió dollárt könyvelhetett el. Az előző év azonos időszakához képest ez 194 millió dolláros növekedés. Összességében minden termékkategóriában emelkedtek az eladási számok, az egerek, billentyűzetek és webkamerák esetében az elmúlt 9 negyedév legjobb adatait sikerült összehozni. A játékokhoz készített kiegészítők értékesítéséből például 298 millió dollár folyt be a cég kasszájába, ami éves összehasonlításban 137 millió dollárral magasabb összeget jelent.
A Logitech eredményeiből az is látszik, hogy azok, akiknek eddig nem voltak ilyen eszközeik, egy megbízható márkától akartak vásárolni, vagyis minden bizonnyal arra készültek, hogy ezeket a kütyüket sokáig kell majd használni.
A Logitech összességében arra számít, hogy az idei pénzügyi évben 35-40 százalékkal növekedhetnek az eladások. Korábban 10-13 százalékos plusszal számoltak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.