A Honor márkájához tartozó területek értékesítésére készül a Huawei, a vevőjelöltek egyike pedig a Xiaomi – értesült a Reuters. Az ügylet a Kína és Amerika közti kereskedelmi konfliktushoz vezethető vissza.
Az amerikai szankciók miatt a Honor almárka értékesítését tervezi a Huawei a Reuters szerint. A brandet 2013-ban alapította cég, főként olcsóbb kategóriás eszközök forgalmazásához. Az Egyesült Államok és Kína közt zajló kereskedelmi vita azonban a tevékenysége újragondolására készteti a Huaweit, amely ezért inkább (legalábbis a pletykák szerint) megválna a cégtől.
Utána pedig csak a csúcsmobilokra koncentrálna.
Az esetleges ügylet akár 25 milliárd jüanról, átszámítva 3,7 milliárd dollárról is szólhat, a lehetséges vevőjelöltek egyike pedig a Honor mobilok fő forgalmazója, a Digital China. A cég állítólag készpénzben fizetne az üzletágért, de hogy ezért pontosan mi kerülne hozzájuk a Honorból – amely jelentős részben a Huawei erőforrásait használja, önálló lábakkal leginkább a marketingben és az értékesítésben rendelkezik –, az nem teljesen világos. A Reuters forrásai ugyanakkor nem zárják ki, hogy a brand végül a TCL-hez vagy a Xiaomihoz kerül, a csomag ugyanis mindkettőt érdekelheti.
Az értesülést egyik vállalat sem kívánta kommentálni.
A Reuters idézi az egyik leghíresebb mobilpiaci elemzőt, Ming-Chi Kuót, aki szerint a Honor eladása “win-win” szituációt hozna, abból ugyanis nemcsak a Honor profiltálhatna, hanem a cég beszállítói és az egész kínai elektronikai ipar.
A Honor esetleges eladását egy korábbi ügy is indokolttá teheti: tavaly májusban, a már kibontozott kereskedelmi háború miatt a cég majdnem nem tudta megtartani saját sajtóeseményét, ahol az új széria, a Honor 20 került fókuszba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.