A hazai kis- és középvállalkozások digitális érettségét igyekszik felderíteni egy új kutatás, amelyben a hazai cégek válaszait várják.
Bár a koronavírus-járvány a gazdaságra is rendkívül rossz hatást gyakorolt, a digitalizáció terén óriási fejlődést generált. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni: megtanulni az online videókonferenciától a felhőalapú dokumentumszerkesztőkön át a webshopig a legkülönfélébb eszközök használatát. Ezt a folyamatot igyekszik hosszú távon monitorozni egy most induló kutatássorozat, a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter), amely kifejezetten a hazai kkv-szektor fejlődését szeretné segíteni.
Bár a Digimétert a koronavírus-járvány hívta életre, a szakemberek többévesre tervezett kutatássorozatban gondolkodnak. Az első szakasza most indult egy olyan kérdőívvel, amelyben azt mérik fel, hogy a kkv-szektor egyes szereplői milyen eszközökkel és módszerekkel próbáltak és próbálnak reagálni a járvány miatt kialakult, eddig ismeretlen kihívásokat hozó helyzetre, illetve milyen sikerek és kudarcok érik őket.
A szervezők mintegy hatvanezer céget közvetlenül is megkeresnek, de a kérdőívet bárki kitöltheti.
A kutatás lezárulta után a résztvevők megkapják a kutatási eredmények összefoglalóját, ami javaslatokat is tartalmaz a digitális versenyképesség javítására. A fontosabb eredményeket összefoglaló riportok szabadon letölthetőek lesznek a kezdeményezés weboldaláról, ahogyan azok a mérőszámok is, amelyek idősorosan mutatják majd be a hazai vállalkozások digitális versenyképességi indexét.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.