Megbízható források szerint magasabb árfekvésű családi csomaggal kísérletezik Európa egy részén a Spotify. A szolgáltatás így gyűjti a visszajelzéseket egy esetleg áremelés hatásairól.
A Spotify egy ideje meghatározott árszintet követ, nem is nagyon emelget, ám az ügyre rálátó források szerint ez a jövőben megváltozhat: néhány skandináv felhasználónál, egyelőre ugyan teszt jelleggel, de drágább csomagot kapcsolt be a zeneszolgáltató.
Minderről a Bloomberg írt, amely azt is tudni véli, hogy a családi csomag drágításával kísérlezik a cég. Azért ezt a piacot választották, mert a Spotify stockholmi székhelyű vállalkozás, előfizetőik ebben a régióban lojálisabbak, így feltélezhető, hogy jobban is tolerálnának egy esetleges emelést. A Spotify azt is vizsgálja, mit szólnak, hogyan reagálnak a felhasználók a változtatással egyébként 13 százalékkal többe kerülő csomaghoz.
A konkurens Apple Music családi csomagja a Spotifyhoz hasonlóan 15 dollárba kerül, ám a cupertinói cég jóval kisebb fizetős bázisa (ott 60 millióan vannak, szemben a Spotify 108-as táborával) ellenére is több pénzt szakít. A Bloomberg szerint mindennek az az oka, hogy a Spotify továbbra is növekedési szakaszban jár.
Érdekesség, hogy az ugyanúgy hatalmas előfizetői táborral rendelkező Netflix is árat emelt nemrég, de a húzás náluk egyáltalán nem jött be: a második negyedévben 126 ezer amerikai előfizető vált meg a szolgáltatástól.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.