Japánban megkezdték az Alfa-X névre keresztelt vonat tesztelését, ami a tervek szerint 2030-tól közlekedne, és 360 km/h-val szállítana utasokat. "Üresen" viszont még ennél is gyorsabb lesz.
Japán egyik különös "ismertetőjegye", hogy az egész országot behálózó vasútrendszerén szuperexpresszek közlekednek. Ezek közül is a Shinkanzen a sztár, ami az átlagos személyvonatoknál háromszor gyorsabb, közel 300 km/h sebességre képes. Ezek az úgynevezett "bullet trainek" a különleges, nyújtott orrukról kapták a nevüket, amit kifejezetten azért készítettek ilyenre, hogy minél jobb legyen a szerelvény légellenállása. Most ezt sikerült újabb szintre emelni: megkezdték az új generációs vonatok tesztelését, amit 2030-tól használnák – és ami 400 km/h-s csúcssebességre is képes lehet.
Az Alfa-X névre keresztelt vonatot a Kawasaki Heavy Industries és a Hitachi közösen építette meg. A számítások szerint, ha utasokat is szállít a vonat, akkor 360 km/h lesz a maximális sebessége. A DesignBoom szerint ahhoz, hogy a szerelvény forgalomba állhasson, a tesztek során Aomori és Szendai között éjszakánként jár majd.
Ahhoz, hogy a lehető legjobb legyen a légellenállása, és az alagutakban minél kisebb zajt keltsen, a mozdony orra 21,9 méter hosszú lett, de egy kisebb, 15,8 méter hosszú orral felszerelt változatot is tesztelnek. A vonat tetejére légfékeket szereltek, az alján pedig mágneses lemezek segítik, hogy minél gyorsabban meg tudjon állni.
Ha csatasorba áll, ez lesz a leggyorsabb ilyen jellegű vonat a világon, de nem a világ leggyorsabb vonata. Ezt a címet a sanghaji Maglev tudhatja magáénak, ami 431 km/h-val képes száguldani, de már tesztelik a China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) újfajta vonatát, amit 2016-ban kezdtek építeni, ez akár 600 km/h-s sebességgel is közlekedhet majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.