Egyre több hirdető pártol el a YouTube-tól, miután a videómegosztón új módszert alkalmazva zaklatják a fiatal feltöltőket pedofilok. A Nestlé, a Disney és a Fortnite fejlesztője is felfüggeszti reklámjait.
Egyre nagyobb hullámokat ver a YouTube-ot érintő újabb botrány, amelynek középpontjában ismét fiatal feltöltők és videóik állnak: a platformon régóta problémát jelentő pedofilok ugyanis új módszer révén zaklatják a gyerekeket, és terjesztik az ártatlan felvételekből kiragadott részleteket.
A mostani ügy miatt nem csak a csemetéiket féltő szülők emelték fel a hangukat, a videók alatt feltűnt hirdetések üzemeltetői is aggódnak. Annyira, hogy több ismert világmárka, köztük a Nestlé és Disney is visszavonta reklámjait, de a The Guardian cikke szerint a népszerű videojátékot, a Fortnite-ot fejlesztő Epic Games is így tett.
A problémát Matt Watson youtuber fedezte fel, aki saját készítésű videójában világított rá, milyen új trükk alapján dolgoznak a platformra egyre nagyobb számban begyűrűző pedofilok. A gondot ráadásul nem úgy tűnik, mintha gyorsan sikerülne orvosolni, a módszer, illetve az időkoordináták beírogatása ugyanis nem ütközik a YouTube szabályzatába.
Egyébként nem ez az első, hasonló botránya a YouTube-nak, néhány éve a kereséseknél dolgozó algoritmus hibája miatt a platform mindenkinek pedofil vonatkozású tartalmakat ajánlott.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.