Tech MTI / hvg.hu 2019. február. 12. 12:33

Nem kell a kínaiaknak az iPhone, mást vesznek helyette

Ha eddig nem lett volna világos, az új számok most ismét igazolni látszanak: átrendeződnek az erőviszonyok az okostelefon-gyártók piacán, legalábbis ami a kínai területet illeti.

Nyilvánosságra hozta az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat új adatait, amelyek szerint a december végével záródott három hónapban a Huawei megerősítette vezető, 29 százalékos piaci részesedését Kínában az okostelefon-gyártók között. Piaci részesedése alapján a Huawei után az Oppo (19,6 százalék), a Vivo (18,8 százalék), majd az Apple (11,5 százalék) következett. Ez azt jelenti, hogy

a cupertinói cég termékénél a két másik vállalat mobilja is jobban érdekelte a kínai vásárlókat.

Az, hogy a Huawei mobiljai futnak jobban Kínában, valószínűleg annak is köszönhető, hogy odaát nem az iPhone-ok a tehetősség szimbólumai, ellenkezőleg: Kínában a szegények szaladgálnak az Apple telefonjaival.

AFP / Imaginechina / Stringer

Az IDC friss adataiból kiolvasható az is, hogy a tavalyi utolsó negyedév legnagyobb vesztese a szintén kínai Xiaomi volt, amelynek az eladása csaknem 35 százalékkal zuhant, piaci részesedése pedig 10 százalék volt, ez alapján az ötödik helyet tudta megszerezni, de így sem sem sokkal lemaradva az Apple-től. (A tavalyi számok alapján egyébként szintén a Huawei került ki győztesen a versenyből.)

Az iPhone-ok iránt el-elmaradó érdeklődés legfőbb oka, hogy az új mobilok tudásban alig kínálnak többet elődeiknél, viszont drágábbak. Erre később az Apple is rájött, a cégvezető Tim Cook ezért úgy döntött, azokban az országokban, ahol csökkent a helyi valuta dollárral szembeni értéke, lejjebb viszik a készülékek árát.

2017 utolsó negyedévében a piaci részesedése alapján szintén a Huawei állt az élen, 21,3 százalékkal, amelyet az Oppo követett 17,5 százalékkal és a Vivo 16,5 százalékkal. Akkor a negyedik a Xiaomi volt 13,9 százalékkal, amelyet az Apple követett ötödikként 12,9 százalékkal. Az új adatokból az is kiderült, hogy Kínában 9,7 százalékkal csökkent az okostelefonok eladása a tavalyi utolsó negyedévben.

 Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés