Tech hvg.hu 2018. szeptember. 26. 20:33

Nem mindegy, mikor és hogyan fékez a vonat – egy magyar fejlesztés is segíthet

Magyarországi fejlesztéseket is elvitt a berlini InnoTrans 2018 kiállításra a Knorr-Bremse. A közlekedési szakvásáron a biztonságot és a környezet védelmét állította a fókuszba a Magyarországon is fejlesztő vállalat.

A nagyrészt magyar mérnökök és informatikusok által fejlesztett iCOM Assist vezetőtájékoztató rendszer a vonatvezetőnek szolgáltat a vasútbiztonságot segítő, valós idejű információkat. Az optimális sebesség meghatározásához a járműszerelvény és az útvonal számos fizikai paraméterét veszi figyelembe az algoritmus. A rendszer döntéstámogató funkciója segít meghatározni, hogy az elektrodinamikus vagy a pneumatikus féket célszerű-e használni a lassítás során. A Knorr-Bremse közleményében emlékeztet: az optimalizálást végző szoftver nagyrészt budapesti fejlesztőmérnökök alkotása.

A budapesti fejlesztőközpontban kidolgozott fejlesztési irányok mutatkoztak be az Innotrans egyik idei slágertémájában, a vasúti áruszállítás digitalizációjában. A vállalat szerint itt az igények és a fejlesztések már túlléptek a GPS-alapú nyomonkövetésen: a jelent az intelligens monitoring, a jövőt pedig a teljes körű automatizálás jelenti. A vonatkozó innovációkat ugyanakkor az év eleje óta valós körülmények között, ipari környezetben tesztelik a Knorr-Bremse mérnökei, a szakvásáron pedig egy Budapesten kialakított, funkcionális modell segítségével mutatták be a digitális megoldásokat. A digitális technológiák fékrendszerbe való integrálása a cég szerint az átláthatóságot, a folyamatok optimalizálását és a költségek csökkentését szolgálja.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.