Egy különös hiba miatt harmadik félhez, nem engedélyezett külsős alkalmazások fejlesztőihez is eljuthattak twitterezők személyes üzenetváltásai. Ennél egy fokkal súlyosabb, hogy a 16 hónapja fennálló gondot csak most sikerült megszüntetni. Addig ugyanis nem is tudtak a létezéséről.
A Mashable egyik újságírója, Karissa Bell is különös üzenetet kapott a Twittertől pénteken, amely szerint elképzelhető, hogy a rendszer egy hiba folytán a mikroblog fejlesztőinek is továbbíthatott néhányat.
Sorry, what ?! My DMs may have been sent to developers for a more than a year?? pic.twitter.com/0ry6pyZIdI
— Karissa Bell (@karissabe) September 21, 2018
A Twitter által közzétett tájékoztatásból kiderül, az úgynevezett Account Activity API-val (AAAPI) volt gond, vagyis a fiókokat nem feltörték, egyszerű kódolásbeli hibáról van szó, mely a twitterezők kevesebb, mint egy százalékát érinthette. Közülük is csak azokat, akik valamilyen „külsős” (third-party) appot üzemeltető vállalattal léptek kapcsolatba a Twitteren.
A szolgáltatás szóvivője a Mashable-nak azt is mondta, hogy elég valószínűtlennek tartják, hogy ténylegesen eljutottak másokhoz az üzetek, de mivel azt ezt lehetővé tévő hibát egyértelműen észlelték, a potenciális érintettek közül mindenkit figyelmeztettek. A szóvivő azt is hangsúlyozta, hogy ha el is jutottak üzenetek harmadik félhez, velük dolgozó fejlesztők mindegyike ellenőrzött, és valamennyien átestek a szigorú kiválasztási folyamaton, mielőtt alkalmazták volna őket. Így tehát amiatt, tette hozzá, biztosan nem kell aggódni, hogy bárki is elolvasott volna bármit.
Valamivel nyugtalanítóbb, hogy egy ilyen kaliberű problémát csak sokára vesznek észre a Twitternél. A hiba a hivatalos tájékoztatás szerint tavaly május óta állt fenn, de csak idén szeptember 10-én fedezték fel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.