Az Apple nem áll meg ott, hogy jövőre már jelentős mennyiségű, feleannyi pénzt költ majd saját sorozatokra, mint az HBO. Az Apple a legnépszerűbb filmeket két héttel azután elérhetővé tenné, hogy azok megjelentek a mozikban.
Az augusztusi hírek alapján az Apple minden eddiginél nagyobb befolyást akar a szórakoztatóiparban: két hete sincs, hogy a cégről kiderült, 1 milliárd dollárt költene saját gyártású és megvásárolt sorozatokra (fele annyit, mint az HBO), most pedig a Bloomberg beszámolója szerint a filmipart egyenesen forradalmasítaná. Az Apple és a legnagyobb amerikai kábelszolgáltató, a Comcast ugyanis a két legnagyobb filmstúdióval (Warner Bros., Universal) hónapok óta tárgyal egy mozifilmeket stremelő szolgáltatásról.
A legnagyobb hír pedig a következő: a nagy sikerű mozifilmeket 2 héttel a bemutatásuk után már online is elérhetővé tennék. Ez szinte őrültségnek tűnik, hiszen akkor senki se jár moziba – gondolhatja elsőre, de ennél összetettebb a helyzet. 2016-ban ugyanis az Universal filmjei esetében több mint 60, a Warner Bros. alkotásai esetében pedig több mint 80 százalékban már a mozifilm bemutatójától számított 3 hónapon belül letölthetővé váltak.
Ahogy a fenti ábra is mutatja, a Disney kilóg a sorból, és ebből az üzletből is, hiszen már bejelentette saját streaming szolgáltatása érkezését. Visszatérve a többiekre: a két nagy filmstúdió, az Apple, és a Comcast hónapok óta tárgyal a részletekről, és elvileg már 2018. első felében be akarnák vezetni a szolgáltatást.
A tárgyalások természetesen azért haladnak lassan, mert a moziláncok nem akarnak belemenni az üzletbe. A felek próbálnak dűlőre jutni, hogy mindenki jól járjon, és a Netflix sikerei mellett a Disney saját streaming szolgáltatásának bejelentése is sürgeti őket, egyre nagyobb az igény ilyen szolgáltatásra.
Benne van a pakliban, hogy a mozik kimaradnak az üzletből, ha így folytatják. A jelenlegi ajánlat alapján körülbelül 17 nappal a bemutató után már 50 dollárért, vagyis kb. 13 ezer forintért (nem tisztázott, hogy ez alkalmi vagy havi összeg, de vélhetően utóbbi), vagy a bemutatót követő 4-6 héttel 30 dollárért, kb 8 ezer forintért lehetne a legnagyobb mozifilmeket már otthon is nézni. Tekintve a mozijegyek árát, és hogy ezt családok, nagyobb baráti társaságok együtt is nézhetik, nem is olyan komoly összeg azoknak, akik rendszeresen járnak moziba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.