Külön teret szentelnek az innovációnak, az eddiginél nagyobb területen állítanak majd ki a márkák, a startupokat befektetőkhöz, a gyártókat pedig beszállítókhoz próbálják majd juttatni – nem kis tervekkel vágnak neki az IFA 2017 szervezői az idei berlini szakkiállításnak.
“Nem kedvelem az Internet of Things (IoT, a dolgok internete) kifejezést. És kereskedőkkel beszélgetve kiderült, hogy ők sem, egyszerűen nem lehet jól marketingelni. Senki nem fog bemenni úgy a boltba, hogy “szeretnék egy dolgok internetét” – mondta az IFA 2017 sajtókonferenciáján Jürgen Boyny, a GfK fogyasztói elektronikai trendeket kutató részegének igazgatója. A Lisszabonban tartott rendezvényen mutatták be a vásárt szervező gfu és Messe Berlin képviselői, mire is számíthatunk majd a szeptember 1-jén induló berlini szakkiállításon. Így jött szóba az IoT, amelynek egyes eszközei, az online kapcsolatra képesített berendezések a korábbinál nagyobb szerepet kapnak majd az idei IFA-n. Az IoT kategóriába sorolható gépek nem feltétlen nagyon újszerűek – például mosógépek, fogkefék vagy más otthoni készülékek is lehetnek –, azonban az internetre kapcsolódási lehetőségükkel okosítják például az otthonokat. De ide sorolhatók például az intelligens funkciókkal ellátott újabb autók is.
A vásár ebben az évben is erősen koncetrál majd a szórakoztatóelektronikai és háztartási gépekre. Bár ez konkrétan nem hangzott el, de a lisszaboni rendezvény két napján végig érezni lehetett az erős tévés fókuszt, jó esély van rá, hogy sok kisebb-nagyobb tévés újítással találkozhatunk a kiállítás ideje alatt. A tévéeladások egyébként nem állnak rosszul, a szakemberek idén is növekedésre számítanak – azt azonban érezni lehetett az elemzők előadásán, hogy ők is várnak már olyan újításra, például olyan okostévékre, melyek valóban hozzájárulhatnak a mindennapok kényelmesebbé tételéhez.
A gyártóknak lesz érdekes az IFA Global Markets nevű platform, melynek lényege, hogy a szakkiállítás szervezői a legkisebb alkatrészeket beszállító cégektől az összeszerelőkön át a végső terméket piacra dobó vállalatokig mindenki között megpróbálnak minél hatékonyabban kapcsolatépítésre és együttműködésre serkenteni.
Ha kíváncsi az IFA 2017 kiállítás újdonságaira, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.