Tech hvg.hu 2017. február. 23. 20:01

Le kellett állítani az egyik hajtóművet, kényszerleszállást hajtott végre egy repülő

Kényszerleszállást kellett végrehajtania Glasgow repülőtérén a Flybe egyik járatának, miután egy technikai hiba miatt a pilótáknak le kellett kapcsolniuk a két hajtómű közül az egyiket.

Glasgowból indult és nem sokkal később oda is fordult vissza a Flybe eredetileg Birminghamet megcélzó BE783-as járata. A GlasgowLive szerint a Bombardier Dash 8 Q400-as repülő pilótái az egyik hajtómű meghibásodását észlelték, ezért annak lekapcsolása mellett döntöttek. Ezután kényszerleszállásra kértek engedélyt a légiforgalmi irányítástól.

Flightradar24

Az egyik utas előbb a repülés közben álló hajtóműről tett közzé Twitteren egy fotót, majd a leszállás utáni pillanatokat is rögzítette. A videón jól látszik, hogy a repülőtéri tűzoltók nagy erőkkel várták az egy hajtóművel – és a szerencsés landolás alapján két profi pilótával – érkező gépet.

A landolás után mind a 46 utast biztonságosan kiszállították.

Érdekesség, hogy éppen ma délután egy másik incidens is történt a Flybe légitársaság pont ugyanilyen típusú repülőjével. Az amszterdami járatnak leszállás közben tört ki az egyik futóműve: a pillanatot videón is megörökítették.

Ha máskor is tudni szeretne a repülés érdekességeiről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.