Szinte minden klasszikus, mászkálós számítógépes játékban balról jobbra kell haladni a figurával. És mindez nem véletlen, így van huzalozva az agyunk.
A klasszikus platformer videojátékok elsöprő többségében balról jobbra halad a játékos, illetve az általa vezérelt karakter. Ez a haladási irány olyannyira elterjedt, hogy szinte fel sem merül bennünk, hogy lehetne máshogy is. Pedig lehetne, nézzék csak.
Az animáció nem véletlenül zavaró, véli a Lancaster Egyetem pszichológusa, Peter Walker. A Gizmodo kereste most elő ezt a korábbi tanulmányt, melynek elkészítés során a szakember mozgásban lévő tárgyak és emberek ezreit megvizsgálva arra jutott: az agyunk a balról jobbra történő mozgást részesíti előnyben, azt érzékeli dinamikusabbnak.
Érdekesség, hogy a balról jobbra irány preferenciája a játékokon kívül is megfigyelhető. A dőlt betűs írásban is balról jobbra döntjük (vagy dönti a gép) a betűket, így a szöveg olyasmi hatást kelt, mintha mozogna, természetesen balról jobbra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.