Átlépte a 300 milliót az Instagram aktív felhasználóinak száma, így már többen instagramoznak, mint Twittereznek. A Facebook kezében pedig így szépen lassan összegyűltek a kapcsolattartás és élménymegosztás legfontosabb mobilos szolgáltatásai.
A 300 milliós aktív felhasználói szám bejelentése nem csak önmagában érdekes, remek lehetőséget ad az összehasonlításra ugyanis, hogy a Twitter hat héttel ezelőtt jelentette be, hogy 284 millióan használják – azaz a 2010 októberében elindított Instagram már megelőzte a sokáig Facebook-vetélytársnak tartott, ma már Instagram-konkurensként is alul maradó Twittert.
Tovább erősíti a 300 milliós bejelentés fontosságát, ha átgondoljuk a TechCrunch által idézett számokat a Facebook tulajdonában álló szolgáltatásokról. A szájt rámutat, hogy a Facebook egyre inkább uralja a telefonjainkat: a közösségi oldal 1,35 milliárd felhasználóján túl 600 milió WhatsApp-júzert, 500 millió Messenger-használót és így már 300 milliós instagramozót is fel tud mutatni. A szolgáltatások közti átfedés nem kicsi, de a számok nagyságrendje akkor is magáért beszél.
És így talán többen megértik azt is, miért vásárolta meg a Facebook 2012-ben 1 milliárd dollárért az Instagramot.