Arról már beszámoltunk, hogy a Facebook milyen elképesztő bevételekre tesz szert a mobilos reklámbevételekből, de most arra is fény derül, hogy e mögött milyen adatok és trendek állnak.
A hivatalosan is az internet közepének számító Facebook dübörgő üzletével kapcsolatban néhány napja már kiderült, hogy reklámbevételeinek 62 százaléka már mobil eszközökről származik. Mivel tavaly ilyenkor ez az arány még alig haladta meg a 30 százalékot, felmerül a kérdés: az elmúlt egy év volt az okostelefonok és a tabletek nagy esztendeje? A válasz pedig egyértelműen igen, a Statista grafikonjából pedig ki is derül mennyire.
Amint látható, 2013 végén következett be a nagy fordulat: a kizárólag egy eszközről facebookozókat tekintve a mobilosokból több lett, mint a csak számítógépről lájkolók, fél évvel később pedig pedig már óriási a különbség: 150 millióval több olyan ember van, aki csak okostelefonról és tabletről használja a közösségi oldalt, mint aki számítógépről. Még mindig a mindkét eszközről facebookozók vannak legtöbben, de ha az eddigi trend folytatódik, jövőre már őket is megelőzhetik a kizárólag mobilos felhasználók.
Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.