Érdekes kísérletbe kezdett a BBC egy brit startuppal karöltve, arcfelismeréssel teszteli a műsorok fogadtatását.
Kíváncsi volt arra a BBC Worldwide (BBC), hogyan vélekednek a nézők egy-egy sorozatáról, beleértve a Sherlockot és a Top Geart, s ennek érdekében az arcfelismerést hívta segítségül.
A tesztcsoport 200 résztvevője egy olyan webkamerát kapott (és szerelt a televíziójára), amely olyan érzelmeket képes azonosítani, mint a boldogság, a félelem, az undor, a szomorúság és a meglepetés.
A technológiát az ugyancsak brit CrowdEmotion nevű startup szolgáltatta, s már alá is írták a BBC-vel az együttműködésről szóló papírokat. A startup egyébként múlt hónapban már egy rangos díjat is nyert Kínában az innovátorok versenyén. Az általuk fejlesztett technológiának köszönhetően érzékelhető, rögzíthető és számszerűsíthető a kötődés egy-egy tévéműsor iránt, azaz a közvélemény-kutatásoknál jóval megbízhatóbban lehet kideríteni, mit is szeretnek a nézők.
A BBC a kutatás második periódusát kiterjeszti Oroszországra és Ausztráliára, míg a harmadikban újabb hat országot fog bevonni.
A BBC-nél bíznak abban, hogy ez a kutatás, amellett hogy segítséget nyújt majd a műsorok összeállításában, a BBC márkát is emberközelibbé teszi, a CrowdEmotion pedig, azt itt szerzett tapasztalatokat véve alapul, megpróbálná kiterjeszteni fejlesztését a mobilvilágra is.