Meghaladta a 1,5 milliót az e-közigazgatási ügyintézésben segítő Ügyfélkapu regisztrált felhasználóinak száma – közölte a szolgáltatást üzemeltető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató.
A rendszer napi átlagban 200 ezer ügyfélazonosítást végez és továbbít a különböző elektronikus szolgáltatások, mint például a NAV „Elektronikus adóbevallás” vagy az OEP „Betegéletút lekérdezése” szolgáltatás felé. A felhasználók a regisztráció, majd a bejelentkezés után csaknem száz szolgáltatást vehetnek igénybe, beleértve az elektronikus adóbevallást és dokumentumfeltöltést, anyakönyvi kivonatokkal, forgalmi engedéllyel és vállalkozói igazolványokkal kapcsolatos ügyintézést; de az Ügyfélkapu biztosítja a felsőoktatásba jelentkezők azonosítását is az elektronikus felvételi eljárásban.
Ügyfélkaput bármely természetes személy létrehozhat. Az okmányirodai regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú vezetői engedély) szükséges.