Estek a Samsung táblagép-eladásai
A versenytársak erősödő eladásai miatt esett a Samsung táblagép értékesítése a második negyedévben: április és június között 8,4 millió táblagépet adott el a dél-koreai vállalat, míg az előző negyedévben 9,1 milliót.
A Samsung piaci részesedéséből is veszített a második negyedévben: világpiaci részesedése 16,9 százalékra mérséklődött az előző három havi 18,9 százalékról, és a Strategy Analytics elemzése szerint a harmadik negyedévben már csak 16,7 százalék lesz az erősödő kínai riválisok miatt.
A világpiacon a második negyedévben 50 millióra nőtt a táblagép-eladások száma, korábban 48,3 millió volt. A piacvezető cég jelenleg az amerikai Apple, amely 14,6 millió táblagépet adott el a második negyedévben, 29,2 százalékos piaci részesedést érve el.
A 29,2 százalékos piacrész jónak mondható, de jóval alacsonyabb a 40 százaléknál, amit az Apple az első negyedévben ért el, a 2012 év végén kiadott, és akkor felfutóban lévő új iPad táblagépének köszönhetően.