Érdekes mozgásokra és demográfiai változásokra derített fényt az okostelefonok világában egy amerikai felmérés.
A Consumer Intelligence Research Partners kutatása a két nagy rivális, az Apple és a Samsung szempontjából vizsgálta az okostelefonok között váltó felhasználókat.
A nemrég zárult felmérésből kiderült például, hogy a Samsung telefonok vásárlói korábban HTC-, Motorola- vagy Nokia-telefonokat birtokoltak, míg az iPhone-ra térők elsősorban a BlackBerry világából érkeztek, de persze az iPhone-osok általában elégedettek készülékükkel, hiszen az új iPhone-ot vásárlók 42 százalékának korábban is iPhone-ja volt. A márkát váltók között háromszor annyian tértek át a Samsungról az Apple-re, mint fordítva.
A felmérés legmeglepőbb része viszont a demográfiai adatokkal függ össze. Az Apple-telefon használói jómódúak és iskolázottabbak, mint a Samsung-telefonokat választók, ami viszont igazán érdekes, az az, hogy a Samsungosok többsége a 35-44 éves korosztályba tartozik, az Apple viszont egyre többeket csábít el telefonjaival a 18-24 és a 25-34 éves korcsoportból.
Ez már csak azért is figyelemre méltó, mert korábban a Samsung abban a bizonyos kerti partis Galaxy S4-es tévéreklámjában (amit azóta már eltávolítottak a YouTube-ról) éppen valami olyasmit állított, hogy az iPhone inkább a szülők, és nem a fiatalok telefonja.