Telített a piac a 7, 8, 9, sőt 10 colos tabletekkel? Akkor talán növeljünk a méreten!
A legutóbbi híresztelések szerint 12”-os, sőt még annál is nagyobb tabletek gyártásán gondolkozik az Apple és természetesen a Samsung. Ezzel egy egészen új, a kisebb képernyőjű hordozhatókétól eltérő piaci szegmenst célozhatnának meg, hiszen – gondolhatnánk – örömmel fogadnának is ilyen, nagyképernyős táblagépet azok, akik szívesen méznek videókat, filmeket a gépükön. Sőz ha még megfelelő irodai programok is lennének rajta, akár egy netbookot vagy egy notebookot is kiválthatna.
A „hagyományos” méretű tabletek globális értékesítése amúgy 9,7 százalékkal csökkent a legutóbbi negyedévben az előzőhöz képest, az iPadeknél pedig relatíve még nagyobb volt az esés az IDC szerint (15,9 millió darab vs. 14,6 millió darab).
Az is sokat nyomhat a latban, hogy a Samsung szerint, ha választani kell az okostelefon és a táblagép között, akkor a felhasználók inkább az előbbi mellett döntenek, ezért a dél-koreai gyártó inkább a notebookoknak állítana konkurenciát. Feltehetően agresszívebben tenné ezt, mint az Apple, hiszen neki itt vannak a 11,6 és 13,3”-os MacBook Airjei.
Ami pedig a többi gyártót illeti, ők egyelőre kivárnak, tesztelje csak a két óriás, mit szól a piac a táblamamutokhoz.