Milliókat hozhat az egységes digitális piac
Egy minden tekintetben egységes digitális piac kiépítése 500 millió fogyasztót hozhat a hazai kisvállalkozásoknak is - kommentálta Herczog Edit az EP csütörtöki, a digitális egységes piac megvalósításáról szóló jelentés vitájában elhangzottakat. A képviselő szerint a digitális piac egységesítésére elsősorban úgy kell tekinteni, mint Európa versenyképességéhez nélkülözhetetlen tényezőre.
Herczog Edit úgy látja, az infokommunikációs infrastruktúrába történő beruházáshoz hiányzó tőkét a magánszektorban kell előteremteni, mindezt úgy, hogy a szektor vállalatai felismerjék az egységes piacban rejlő lehetőségeket, és a felhasználói költségek valódi csökkentésében legyenek érdekeltek. Ennek a csomagnak Herczog szerint részét kell képeznie az európai baloldal által folyamatosan szorgalmazott roamingdíj-csökkentésnek, végül teljes megszüntetésnek, illetve az internethez való hozzáférés egyenlősége és a hálózatok közötti semlegesség tagállami szintű deklarációjának.
Herczog szerint az üzleti-gazdasági szempontok mellett a diszkriminációmentesség is lényeges hozzáadott értéke a digitális piacnak, hiszen egyes hátrányos helyzetű csoportok információhoz jutását, a kulturális értékek megőrzését és terjesztését mi sem segíti jobban, mint a tudás szabad áramlása. Ebből a szempontból a képviselő az e-közigazgatás minőségének európai szintű javulását várja, hiszen minden európai polgár alapvető joga, hogy akár határokon átnyúló ügyeit is egyszerűen, idő- és költséghatékonyan tudja elintézni.